26 mars 2008

osaka

tank att jag tog mej hit utan missoden (till hostelet alltsa, fran flygplatsen). pa japanska, liksom...
vaknade idag, gick 300 m till en affar, kopte sushi (som faktiskt var det billigaste att ata som jag hittade och fattade vad det var. applen fattade jag ocksa att det var applen, men TVA stycken kostade 400 yen - ung. 24 spann!!! det blir nog bara sushi och misosoppa i tva veckor), gick tillbaka hit, at sushin och samlar nu mod for att ga ut "pa riktigt"...
hittar pa alla mojliga anledningar infor mej sjalv for att slippa, men... :)
jag menar, liiite laskigt kanns det allt, speciellt efter att det var en engelsman som nyss sa "you will get lost", med betoning pa will. kanns ju bra...
not.
jag ar absolut inte radd, men det ar ju bara sa otroligt annorlunda allting, som ett annat land, holl jag pa att saga, haha... som en annan varld, menade jag nog...
och som en del vet sa har jag lite japanskrack ocksa, nan diffus obehagskansla.

men det kanns pa det stora hela valdigt BRA att vara har, och sa gar det ju forstas att andas igen! det ar ungefar 15 grader, nastan sa man fryser en aning - helt underbart!!!
det ska nog bli tva bra:iga veckor (savida jag inte passerar den dar gransen och kommer att tanka alldeles for mycket pa pengar)!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt att du kan andas igen. Det måste ha varit en plåga för dig att vara i varmt, fuktigt klimat så länge! Passa på att njuta nu. Kram!

Peter Madison sa...

Japan alltså! Världens läskigaste land enligt dig...ska bli spännande och se om du ändrar uppfattning. :)

Sara sa...

u: ja, det kan vara skont att fa andas nan gang ibland...

p: varldens laskigaste..? har jag sagt det? laskigt ja, men varldens laskigaste? ja, kanske...

Anonym sa...

Toppen att Du är på plats utan större svårigheter. Förstår nog att Japan är som en annan värld även om jag inte varit där än. Du vet, jag å jordbävningar.
Va kul att kusin Mikael har hört av sig.Jag undrar fortfarande var Din pappa håller hus?
Ja, ja våren närmar sig. Takdropp, solsken, tulpanlökar mm.
Ha det så bra, vi hörs.
Kram ma

Sara sa...

m: ja, du och jorbavningar, ja. men san francisco gar tydligen bra? :)
det har skakat nagra ggr har, man jag tror det ar nar tagen passerar en bit bort. jordbavning skulle jag bara tycka var spannande, bara det inte var ALLDELES for nara/kraftigt.
ok, ska ut nu!