27 mars 2008

forsta dan pa stan (eller snarare pa taget...)

min intention var att aka ett varv pa "osaka city loop", ett tag som alltsa gar runt stan i en cirkel liksom. tankte att det ar ju som billig sightseeing.
dock visade det sig att sparet delade sig pa ett stalle, och vissa turer vek av dar, mot ett stalle som heter
nara. sjalvklart satt jag pa det taget. jaja, efter att jag hamnade pa fel spar (nu var jag nastan lite rolig?) tankte jag att "varfor inte helt enkelt sitta kvar pa taget och fa lite lantlig sightseeing fran tagfonstret?"
sa jag akte anda till nara och gick bara over plattformen och tog forsta basta tag tillbaks. passerade aldrig sparrarna, sa det kostade ingenting (ja, egentligen kostade det en
massa, sa jag var ganska olaglig, men...)
efter denna utflykt som tog ett par timmar var jag fardig for dagen och gick hem igen... (utan att ga vilse!!!)

det ar
valdigt trevligt att bo pa ett sant har stalle igen, alltsa ett stalle med dorms istallet for eget rum, och i koket hittar man alltid nan att prata med. underbart med "passivt sallskap" igen! kanns mycket mindre ensamt och jag kanner mej pa bra humor. och detta att kunna andas igen, som sagt... dock var det nastan lite for kallt igar, hade behovt vantar... jaja, mycket hellre det an for varmt.

jag arbetar aktivt for att tanka bort det som gor mej ledsen (eller rattare sagt, jag arbetar pa att fokusera pa positiva saker), och lyckas faktiskt bra. ar sa javla trott pa att bli totalt missforstadd, vilket leder till att jag grater och bara vill ge upp, att jag helt enkelt maste koppla bort saker och ting av... sjalvbevarelsedrift eller nat...
jag SKA ha det BRA har i japan!

aterkommer (med bilder?) senare!

Inga kommentarer: