25 februari 2008

yangon - bangkok

jag tror jag andrar flygdatumet... har inte gjort det an, men det gar att gora for 24 dollar.
6 mars kanske, typ.
skulle kannas battre tror jag om jag ser en ande pa det hela. mer energi till de dagar som aterstar.

framover ar sen fragan om jag ska besoka angkor wat eller skita i det. som sagt ar jag lite slut efter mina sex manader, och det kanns inte sa lockande, faktiskt, att beta av annu ett land (kambodja).
har ju anda hongkong (vet att det inte ar ett land), japan, nordkorea och kina kvar.
atminstone.
tibet (veeet att det inte heller ar ett land...) och mongoliet skulle ju vara spannande ocksa, men...

na, nu ska jag ga ock kolla om chapatistallet runt hornet ar "igang".
dar kan jag nog sitta utan att kanna mej alltfor obekvam.

p.s. kan drabbas av en stark langtan efter att kora buss. inte ens tanken pa tre och ett halvt varv linje 701 i snoblask eller -20 grader kanns avskrackande. illa illa!!!

p.p.s. tack ni fa som skriver till mej. uppskattas extra mycket nu nar det kanns ensamt och sa.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jamen, herregud!

Du måste ju göra det som känns rätt. Skit i vad nån annan tycker. Du är ju galet modig som ändrade resrutten till Burma först och främst. Att komma på andra tankar och inte vilja stanna en hel månad är ju en baggis.

Jag tror du skulle må bra av att "vila" på ett ställe som känns tryggare och mer hemma ett tag. Varför inte dröja kvara lite extra i Bangkok som ju kändes bra? Det tar på krafterna att hela tiden söka äventyr.

Åååh, vad jag önskar att jag kunde finnas där för dig en stund. Kramen!

Peter Madison sa...

Hmm...fråga tibetanerna om det är ett land eller inte...!

Och kom igen nu Sara, du är ju ute på ett äventyr. Svackor har vi alla ibland men det är bara uppåt framåt som gäller. Snart käkar du en trerätters med Kim Jong Il i hans palats av guld...;)

Anonym sa...

Ah, nog borde du satsa på Kambodja... det är nog en lagom blanding av Thailands turisttäthet och Burmas frånvaro av sådana (ja just Angkor wat kanske är turistfyllt, men Phnom Penh tänkte jag nog på) .... jag skulle väldigt gärna ha varit där nu iallafall ;) men man får väl hänga här i 6 hradiga Falun istället (är nästan vår här... )

Sara sa...

Håller med alla övriga som skrivit, gräv inte ner dig i moralpanik över vad du "borde" göra! Släpp alla sådana värderingar och gör precis vad du känner för. Jag har själv drabbats av slutkörd-och-ensam syndromet flera gånger under resor och vet alltför väl hur det känns och hur man resonerar med sig själv... men i slutändan blir det oftast bäst om man försöker att "go with the flow" istället för att hålla sig till en lista/plan som inte känns rätt. Don't give yourself such a hard time :) Lycka till!

Anonym sa...

Tala INTE om nederlag för att du känner dig trött efter allt resande och funderar på att ändra/förkorta rutten! Det vittnar väl om flexibilitet att anpassa sig efter rådande förhållanden. Och skulle det vara så fel att komma till våren i Sverige och "spara" vissa länder till en senare resa?
Många hälsningar från
den reseintresserade.

Anonym sa...

Kina kan suga musten ur en, så spara lite energi till det..
I övrigt kan angkor wat rekommenderas även om det är många turister. Speciellt på cykel.. så slipper man också en del påstridiga typer som vill guida :)

Åkte öppet spår i söndags, i regn och 8 grader plus. Slask :)Härligt vara tillbaka i Dalarna..

Anonym sa...

Hej Sara! Håller med övriga, att
Du är väldigt modig och företagsam
som ändrar den tänkta resplanen när
det inte känns bra. Men ta dej lite
"ledigt" någon dag, på någon plats som det känns behagligt att vara på, och bara slappa ett tag.
Må så bra.
Kramar från Märta

Anonym sa...

Oj... en vecka utan ett livstecken... hur är det? Börjar nästan undra... men antar allt är Ok och det är orken eller möjligheten som fattas... Hoppas du hittat intresanta saker i Burma ändå... sitter just och planerar en resa genom Transnistrien... Europas enda oerkända land...