25 februari 2008

mandalay

kanner mej sa trooottttt...
alltsa, inte sovtrott, utan mer trott pa att resa liksom. kanner inte att jag har tillrackligt med energi for att orka se en massa saker, och inte heller "mod".
plotsligt kanns det som att jag blivit "feg". kanner mej obekvam med att ga ute pa stan - drar mej for det. onskar verkligen att jag hade nan med mej just nu och inte reste ensam! kanner mej sa osaker har. inte for att det hant nanting negativt eller sa, inte alls, men... har nan sorts svacka.
i thailand ville jag bara bort fran alla turister, medan jag nu kanner att jag langtar efter desamma. (ja, inte "till som det ar" dar i soder forstas, det var ju bara vidrigt.)
att vara ensam i ett land dar turisterna ar ganska lattraknade kanns, i synnerhet nar luften gatt ur en litegrann, extra ensamt.
att vara ensam och omgiven av turister ar en annan sak, behover inte kanna sig obekvam pa samma satt.
som det ar nu kanner jag mej ganska sa uttittad, som ensam tjej. inte nodvandigtvis pa ett jobbigt satt, men jag gor det till ett jobbigt satt pa nat vis... det blir jobbigt nar man inte mar sa bra och ar ganska slut och ensam.
tittandet ar nog mer av ett sant slag som skulle ske i t.ex. falun om en... inte vet jag... 2 meter lang, verkligen kolsvart neger (ok, far inte skriva sa men anda) skulle komma gaende pa gatan. visst skulle det tittas. ar val lite pa det sattet det har tittandet ar, borde alltsa inte kanna obehag tycker jag, men anda... kanner sa extra val av att jag ar ENSAM, vilket far mej att helst bara vilja sitta inne. sitta inne far mej dock, i sin tur, att ma daligt och ha daligt samvete over att jag ar sa feg, orkeslos och gudvetallt. samtidigt vet jag att jag val eg. inte ar feg som aker jorden runt, sa jag borde inte behova bevisa nat for mej sjalv, men det kanns som ett misslyckande att kanna sig typ folkskygg.
om jag bara hade nan att vara med, ett moraliskt stod, sa skulle det kannas mycket battre. da ar man iaf inte ensam om att bli uttittad, och det skulle ga mycket lattare att ga in pa en restaurang m.m. m.m. restauranger tar verkligen emot just nu. mest man pa de flesta stallen, och det kanns bara FOR mentalt obekvamt.

funderar pa om jag ska atgarda det hela och aka till bangkok tidigare an jag tankt. skulle kannas som ett nederlag, men jag vet inte om jag orkar vara har till 16 mars. kanner mej for ensam liksom, utan andra turister.
dock, som sagt, nederlag... men kanske hellre nederlag an att ma daligt?
nz kandes inte som nat nederlag, utan bara... jag vet inte... blahablaha.
att lamna burma p.g.a., vad som iaf kanns som, feghet kanns daremot som ett nederlag.

suck.

Inga kommentarer: