18 februari 2008

efter burma

min preliminara plan for framtiden ar (ungefarliga datum):

16 mars: rangoon - bangkok
20 mars: bangkok - hongkong
25 mars: hongkong - osaka
10 april: tokyo - beijing (har inte rad med mer tid i japan...)
(har emellan vill jag till tibet eller mongoliet eller nat)
29 april till 6 maj: NORDKOREA
7 maj - ?

tillbaka till beijing iaf, kanske lite mer kina eller mongo eller nat, sen hem nan gang via helsinki. vet inte om jag kanske stannar till i finland nan dag och byter tillbaka min ryggsack och sa (och allra helst vill jag gora en avstickare till murmansk innan arlanda, men det ar val dyrt forstas).
kommer val som det verkar hem nan gang i maj iaf. detta innebar att jag kortat ner resan nagot mot vad jag ett tag tankte.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ska du vara i Burma en hel månad??? Oj .... Om du tröttnar innan glöm inte Laos och Kambodja som alternativ, fan så mkt trevligae än turistöverhopade Thailand...

Anonym sa...

Verkar ju bli lite svårt att hålla kontakten framöver så jag passar på att önska dig en trevlig resa nu.

Jag blir lite orolig när du skriver om alla eventuella problem och svårigheter du kan stöta på i Burma. Samtidigt är det lugngnade att du vet allt det där. Fint research-arbete, vännen. Det är kanske journalist du ska bli ändå? (Har för mig att jag har föreslagit det tidigare.) Du skulle passa som en orädd Åsne Seierstad ute på äventyr i världen eller en grävande Josefsson som avslöjar orätt hantering av djur i allmänhet och plågsamma djurförsök i synnerhet.

Tänker på dig ofta. Sköt om dig!

Anonym sa...

Ta hand om dig S!

Jag tänker på dig och väntar tålmodigt på att du ska komma hem.

Kram R

Sara sa...

tack allihop for tips och sa!
tank att jag kunde komma in pa min blogg! trodde jag inte!