27 december 2007

NYA ZEELAND

ar nu i christchurch med erik. var samvaro blir dock kort - han aker soderut imorronbitti. jaja.
sjalv ska jag traffa en svensk tjej som jag fatt kontakt med genom en pa jobbet. perfekt! jag vet ju absolut ingenting om nz, har varit sa fokuserad pa sydamerika/paskon.
vaga funderingar pa att kopa billig bil och aka runt med talt. vandrarhem ar dyra sa det skulle, om inte bilen pajar, kanske ga pa ett ut pa lang sikt. vet inte vad bensinen kostar har.

det var verklig dramatik i santiago forresten... holl verkligen verkligen pa att inte komma med planet till auckland. hann borja grata t.o.m.
mer om det en annan gang.
internet dyrt har precis som pa paskon :( (ung. 15 kr timmen)

maste sluta nu!
allt bra nu iaf aven om det kanns TRAKIGT att vara i vastvarlden igen...

5 kommentarer:

Sara sa...

Hur lång tid har du på dig på NZ? Vill du se både nordön och sydön? Nästa gång jag åker dit hoppas jag på att antingen kunna köra själv eller åtminstone åka med någon som kan. Det funkar iofs superbra att åka med lokal buss, men det är ju optimalt att sova i tält varje natt och kunna stanna vart man vill.

la linda sa...

fortsatt trevlig resa!!

Anonym sa...

Gott Nytt År Sara!

Om det kör ihop sig på NZ så har jag jag adresser till snälla människor runt om. Speciellt många kring Wellington. Lev väl! Själv åker jag t Östersund i morgon. Kram R

Anonym sa...

Är en aning avundsjuk på din rsa nu.. själv kommer vi till Haparanda som längst nu på lovet.. just nu sitter jag och läser kundklagomål (varför man nu gör det kl 22 på "jullovet" ...) ... kan säga att inget har förändrats på din gamla arbetsplats.. suck... Spöket hälsar!!!

Sara sa...

pnh: ha! na, det trodde jag inte heller... horde att fler slutat nu. fy faaan vad dom har forstort. idioter.

r: tack... sager till om jag behover kontakter!

s: jag har 2 man bokade pa nz, men kanner just nu for att korta ner tiden rejalt... kanner bara inte for detta!!! saknar s.a.

ll: tacktack! blir nog bra.