24 december 2007

MOAI-BB igar/idag:

idag är det dan före dan vilket känns väldigt konstigt. just nu går superstressade människor omkring i snöslasket (antar jag) och har panik över de sista julklapparna.här är det tropisk hetta/luftfuktighet liksom... hmm. konstigt, men helt underbart!

igår hyrde jag en cykel här på campingen och cyklade i motvind till andra sidan ön för att besöka... ja, vad heter det nu igen... har lite svårt med namnen här... iaf den där vulkankratern där alla moaier karvades ut.
fick höra av en guide där att det bara inom det området finns ungefär 3-400 stycken, färdiga, begravda eller ännu inte färdiga utan fortfarande en del av berget. på hela ön finns fler än 1000 stycken! man trodde väl kanske i sin enfald att det i stort sett bara var dom som man sett på alla bilder, men icke...


blasigt pa vagen dit!!! motvind forstas.


hur manga moaier kan ni urskilja pa bilden?


begravd upp till nasan...



imorron är det julafton och vi ska antagligen testa bodyboard, tina och jag. på kvällen restaurang med nån hon träffat som var från perth, och efter det nån mässa i kyrkan.
sen är det bara en halv dag kvar, knappt, och det ska packas ihop allting. lite konstigt att "röra på sig" efter två veckor här, men det blir skönt också. har inget behov av att stanna längre.

försöker hinna få in allt som har med sydamerika att göra här på bloggen innan jag åker.
vore skönt att veta att jag har allt avklarat och inte släpar efter med nånting!

2 kommentarer:

Peter Madison sa...

Hoho...god fortsättning påre!
Hoppas du fick vad du önskade dig allra mest i julklapp...;)

Sara sa...

...fick jag inte, nej...