24 december 2007

lite flygsnack

santiago - easter island:

förbeställd taxi till flygplatsen, funkade bra och kostade inte speciellt mycket faktiskt, för att vara chile alltså (8500 pesos = strax över 100 kr tror jag det blir).
t. hade berättat att det fanns ett starbucks på flygplatsen, vilket det också gjorde... underbart... gick dit efter att ha checkat in ryggsäcken som jag såg vägde 24,5 kg... (men då var det ett antal kg mat som jag nu inte kommer att ha med mej i andra riktningen.) köpte två olika grejer, först nåt jordgubbsgrejs och sen likadant fast vanilj. underbart gott.

nu (=23 dec.) funderar jag på om jag ska checka in ryggsäcken hela vägen till nz.
det känns riskabelt, minns ju vad som hände sthlm - madrid - quito. jag anlände men inte ryggsäcken. nu är det emellertid andra flygbolag och inte det - tydligen - ökända iberia.

påskön - santiago = lan chile, och santiago - nz = qantas. kanske man vågar chansa. vore skönt att slippa bry sig i santiago.

på tal om lan chile så var planet hit väldigt bra med individuella monitorer, eller vad man ska säga, med typ 30 filmer att välja mellan, samt en massa tv-serieavsnitt. dessutom olika spel och diverse annat. tydligen ska quantas också vara bra, antagligen bättre.

Inga kommentarer: