24 december 2007

CHILOÉ, chile, i eeefterhand

farja till on








kan det se mer svenskt ut???



(har jag redan skrivit om chiloé..? minns inte...)
tog bussen ner till ön chiloé. hade läst att det skulle vara vackert, dimmigt och mystiskt där. lät som nåt jag kände för just då.

chiloé blev dock en besvikelse. det var precis som att komma till nordnorge eller island eller nåt. för att inte tala om att det liknade sverige! södra/mellersta sverige nånstans, ett ganska platt och tråkigt landskap. kändes plötsligt helt fel...
visst - både sverige, norge och island är väldigt vackra länder, men det var inte vad jag kände för för tillfället.

åkte till "huvudstaden" castro och stannade där två nätter (den underbaraste sängen hittills på resan!) istället för... ja, fem kanske? vet inte vad jag räknat med.
det som var sevärt var husen i olika färger, byggda på pålar vid vattnet. tyvärr var det mulet större delen av tiden, så jag har manipulerat bilderna något för att få dem att likna verkligeheten (i solsken) mer, kan man säga...
nä, hela alltet kändes fel, både själva landskapet och känslan.

tog bussen till argentina, bariloche. hade tänkt stanna där också ett tag, men det kändes inte heller rätt! för mycket sverige/europa. åkte direkt vidare till mendoza. blev totalt 24 timmar i buss igen, precis som san pedro - santiago.

2 kommentarer:

la linda sa...

ser helt underbart ut. toksvensk bilden du sjálv kommenterade om, lustigt!!

Sara sa...

ja, den ser EXAKT ut som den vore hamtad fran min tradgard! (...som jag hade for tre ar sen)