27 november 2007

salar de uyuni

nu ni, har jag varit pa suuuupervackra stallen i tre dar!
var pa en tour genom saltoknen uyuni i bolivia. det var faktiskt en positiv overraskning.
hade laga forvantningar, och dom infriades latt!
jag startade i bolivia och touren slutade i san pedro de atacama, norra chile (dar jag alltsa ar just nu).

ikvall stjarnskadning i oknen (teleskop) och imorron 24 timmar buss till santiago... :(
traffade en finlandare pa touren iaf, och vi delar dubbelrum inatt och aker buss tillsammans imorron, sa jag har sallskap iaf.
(och nej, jag ar inte kar i honom!)

jag bara MASTE greja med bloggen snart. ligger ju efter som faaaan!

har forresten varit i sucre ocksa, som att hamna i ett krig, typ... la paz och sucre vill ju vara ensam huvudstad bada tva, och i sucre branner dom bildack och gudvetallt. kande mej verkligen som asne seijerstad eller nan... kunde bara stanna tva timmar p.g.a. svart, farlig rok och antagligen farligt i ovrigt ocksa. blev inga dinosauriespar... transporten dit var installd p.g.a. oroligheterna. :(

fattar inte hur jag ska lara mej rakna med chilenska pesos. det ar typ som det var i italien forut, med hur manga nollor som helst, suck.

3 kommentarer:

Sara sa...

Skönt att höra att du lever och att allt är lugnt! Tänkte på dig när jag såg kaoset i Sucre på tv...

Anonym sa...

Oj, oj, oj vad du får uppleva. Jag tycker det verkar döhäftigt och är jätteglad att allt flyter på så bra.
Ikväll börjar Hälsinglands största julshow och jag har en viktig roll att fylla bland 360 VIP-gäster. Det är Luddes brorsa Martinus som är arrangör och därmed denna uppgift. Först är jag dukningsansvarig för 1200 personer, faan vilken röra? Hur som helst gillar jag utmaningar och detta ser jag som något nytt.
Det snöar ymnigt ute och mer ska det bli.
King går numera inte ut alls, han bara är inne och njuter. Nu ska du få höra ngt riktigt tokigt: ngn av katterna har pissat i brödrosten så att det runnit rakt igenom och kommit ut som en stor pöl på arbetsbänken. Vilken idioti, va? Fick spola igenom brödrosten 10 g och bränna bort lukten 20 g. Däru, vilka kattjävlar. En slutsats är väl ändå att det inte är Kungen eftersom han inte kan hoppa så högt.
Barndopet hos Magda var trevligt och alla hälsade till dig.
Nu måste jag duscha å ge mig iväg. Ha det bra. Kram ma

Sara sa...

s: ja, det var lite oroligt i sucre... var det pa tv i sverige alltsa? trodde inte det var SA stort..?

m: haha, brodrosten... na, min katt kan det da inte ha varit...
lycka till med dukning och sa!