28 oktober 2007

machu picchu

just "nedkommen" fran machu picchu!
(well, atit pizza och druckit ol innan jag kom hit till internetstallet.)
gick upp 04,45, tog forsta bussen upp - 05,40, och passerade entrén 06,05.
ner igen kl 15 = nio timmar daruppe... galler att utnyttja biljetten nu nar allt varit sa dyrt!
tag - 53 dollar, buss - 12 dollar - entré - hmm... i kronor ungefar 270 eller nat.
totalt sett dyrt alltsa.

vadret har varit okej. imorse var det valdigt vackert, sen regnade det lite men med solglimtar emellan.
hursomhelst valdigt imponerande, hela alltet!
klattrade upp till toppen pa berget som alltid ar i bakgrunden pa alla bilder (waynapicchu) och det var ju inte sa lite jobbigt... och nerfor var inte sa mycket lattare det.
benen skakade verkligen nar jag var nere igen! sag lite roligt ut...

bilder kommer... ja, nan gang om tusen ar. har inte med mej datorn och ska ju direkt till urskogen sa det drojer nog... tja, kanske en vecka? ...och da blir det val sadar jakla mycket igen, att skriva. suck. inte kul med sa mycket uppdatering pa en gang! (...for nan)

okej, ska sluta nu. ar sa otroooligt trott, och imorron gar mitt tag tillbaka till ollantaytambo kl 05,15... gaaaah. lika tidigt imorron alltsa.
ja - imorron: tag till ollantaytambo, byte till buss till quillabamba, overnattning dar antagligen, foljande dag buss el. likn. till ivochote, dan darpa hittar jag forhoppningsvis en bat att aka med till den har lodgen.
allt ar dock vaaaldigt oklart, sa det blir spannande...
konstigt nog ar jag inte ett dugg orolig! ar inte radd for nanting langre tror jag... (inte reserelaterat iaf).

aterkommer!

2 kommentarer:

Laanna sa...

Ojoj. Modigt av dig!

Sara sa...

Machu Picchu är största anledningen till att jag vill åka till Peru - jag såg en bild på det i en tidning när jag var typ 15 och blev helt såld, bestämde mig för att jag måste få se det med egna ögon någon dag. Ser fram emot bilder! Hur ser trekkingplanerna ut, ska du gå Salkantay turen eller?