26 oktober 2007

sin título...

vi skulle ses igar efter att han kom tillbaka fran sin jobbresa till machu picchu (kan man saga).
klockan blev dock tio... tjugo over... halv elva... kvart i elva...
da gav jag upp, och i samma ogonblick kom han.

jag var astrott och helt forvirrad eftersom jag nastan somnat, men piggnade val till efter fem minuter sisadar.
vi promenerade lite pa stan och tittade pa folk, och han sa att han ville ta en ol. dock blev det att vi kopte en vin-tetra och tog med upp till hans rum istallet.
babblade (bl.a. om det har med bikt inom katolska kyrkan, nagot jag tycker ar sjukt) och drack vin och kollade pa vardelosa program pa tv. han lag pa sangen och jag satt pa en stol, men lite senare flyttade jag mej till sangen for att se tv:n battre (...)
vinet tog slut och klockan var typ tva pa natten.
han sa "jag antar att du stannar kvar nu nar klockan ar sa mycket. jag orkar iaf inte ga ut mer!" (och det skulle aldrig falla honom in att inte folja mej till porten).
hopp...

ja, jag vet inte hur mycket jag ska skriva...
jag var kvar till imorse och det var valdigt trevligt men vi gjorde inte DET - sa mycket kan jag ju beratta iaf :)

idag har vi varit upp till dom har ruinerna igen (dom jag var till haromdan) och gatt runt lite och kollat utsikten och tagit kort och pratat en del.
kandes bra och som att jag har det hela under hyfsad kontroll. trots att han nu akt hem igen och det forstas kanns tomt och trist, sa ser jag anda fram emot att aka vidare till obygden.
deppar inte ihop!

kanns pa nat vis battre nu nar jag fatt bekraftat att han kanner nat han ocksa, skulle nog ha varit varre att skiljas at utan att ha fatt klarhet i nanting.
det som ocksa "underlattar kanslorna" ar ju att vi inom tva veckor kommer att ses igen, i lima.
vi har planerat in en massa vi ska gora. eller, ata snarare :) t.ex. ska jag antligen testa ceviche - nan sorts ra, marinerad fisk, lite som sushi kan man nog saga. vi ska ocksa ga och botanisera bland frukt- och gronsaksavdelningarna pa marknader, ata cherimoya, kaaaanske ata cuy... (alltsa, det ar ju fruktansvart, men det kanns anda som att man borde testa... en liten muskelfiber atminstone..?)
jaha, inte nog med detta.
jag har ju tankt aka vidare soderut mot nazca efter att ha varit i lima.
gissa vart han ska pa jobbresa harnast..? ungefar samtidigt?
helt otroligt...
ja, sa vi kommer atminstone att ses i lima inom ganska kort, och antagligen aven i nazca.

iaf sa kanns det helt okej allting. jag tror som sagt inte att jag kommer att deppa ihop sen. faktiskt.
den har natten gjorde saker och ting battre pa nat underligt satt.

nu har jag packat ihop mej och ska aka vidare mot ollantaytambo (halvvags till mp) med buss. det mesta av packningen har jag lamnat kvar pa mitt hostal eftersom jag kommer att komma tillbaka hit till cusco sen. behover nu inte slapa pa sa mycket.
fran och med nu ar det val lite osakert det har med tillfallen att skriva har, fast antagligen kommer det ju att ga att rapportera iaf de narmsta dagarna.

machu picchu pa sondag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Tack snälla för presenten, den var perfekt. Imponerad av att du kom ihåg vad jag ville ha, det gjorde jag nämligen inte själv.
Jättekul att höra din röst, jag var bara så stressad just då. Lisa å jag skulle på auktion i Arbrå. Jag hoppas du ringer igen.
Siri är nu opererad å Ping har nu bytt namn till King. Han beter sig precis som en kung.
Sigfrid ska flytta in på ålderdomshem 1 dec och han hoppas på att få ta Sussi med sig. Lite osäkert hur det blir?
Nyfiken på att höra om Machu Pichu. Ha det så bra med hälsan å kärleken.
Kram ma

Anonym sa...

Hej Sara!
Skönt att höra att Du har det någorlunda bra.
Avis för alla upplevelser Du får.
Spännande med nya vänner, härligy att låta känslorna flöda.
Klyvt 10 kubikmeter ved i Rimsbo i helgen, trött i hela kroppen, som ju börjar bli litet ålderstigen.
Tack för present på födelsedagen, varmt att känna att Du kommert ihåg, däcksbyte i morgon om kroppen orkar.
Jättetack.
Ping är nu King, han tycks gilla mig o det är en glädje att bli vald av en katt. Alltså KING från nu och till des Du bestämmer annorlunda.
Good luck i forts.
Kram
Erik