30 oktober 2007

no totalmente sin dudas...

sitter i quillabamba, den sista staden innan vagen mot regnskogen tar vid.
for forsta ggn kanner jag en viss tvekan...

gardagen var ganska sa tillracklig, som aventyr betraktat. en bussresa fran helvetet, typ... fast intressant forstas! (jag borjar lata som erik tamejfan... vander det mest negativa till nat positivt... :))
forst punktering.
sen flera jordskred (fast med sten?) som gjorde vagen ganska sa oframkomlig. skreden hade ocksa tagit med sig halva vagbanan nerfor det stup som var intill. fick vanta medan dom liksom forsokte laga vagen provisoriskt med hjalp av brader och diverse tramaterial. har fina bilder...
vi fick ga ur bussen medan dom slussade over ett fordon i taget (glad att jag slapp sitta I bussen) pa den trasiga vagen alldeles ovanfor stupet.
medan vi var ute borjade det osregna, sa man var ju lagom torr sen...

ang. fortsatt fard mot djungeln, sa... det jag tanker mest pa ar om det existerar en utbredd machismo (=vidriga karlar, typ) vilket far mej att kanna mej obehaglig till mods...
kanner som sagt en viss tvekan, men fortsatter val anda.
tror jag... :)

overlevde jag den dar bussresan, sa ska val resten ga bra!
jaja, vi far se.

fran och med imorron kommer jag, om jag aker, definitivt inte att ha tillgang till internet.
i ivochote existerar tydligen typ bara satellittelefon om jag forstatt saken ratt...

pa aterskrivande!

3 kommentarer:

Peter Madison sa...

vafaan...har du gått å blivit positiv...ojoj...nu blir jag verkligen orolig...;)

Peter Madison sa...

Bilder från Machu Pichu....nuuuuuuuu!!!! :)

Sara sa...

Jag håller med ovanstående kommentator - ge oss bilder på Machu Picchu innan du försvinner ut på obygden på obestämd tid! :)

Och på tal om viss tvekan inför att åka som ensam tjej ute på vischan i ett land med utbredd machismo så skulle jag vilja påstå att det faktum att du kan spanska gör stor skillnad. Alltså inte bara av uppenbara anledningar som att det naturligtvis är lättare att kommunicera med folk, men för att man rent allmänt genererar betydligt mer respekt när man talar samma språk som lokalbefolkningen. Dessutom kan du ju lätt be om hjälp och förklara för folk om du känner dig hotad eller osäker eller så.