20 oktober 2007

¡asqueroso!







kopte fem "fingerdockor" av en gammal tandlos tant igar, fick ett infall av snallhet igen...

jag kopte kanelrokelse igar. sa langt allt val...
dock - och detta har acklat mej anda sen igar - fanns det rokelse med "BEBE Y MAMA"-lukt.
bebis och mamma alltsa.
fy faaan vad jag far kvaljningar...
kanske skulle jag kopa den? alskar ju att frossa i ackel sasom urrunna, fladda marsvin...

forresten gar det att sms:a mej har i peru! jag har sjalv gjort det ett par ggr, alltsa inte messat mej sjalv utan andra..., (sara: detta fel ar t.ex. medvetet! vill bara forsvara mej... :) men ska alldeles strax logga in pa comviqs sida och kolla vad det kostat hittills... inte sa billigt antar jag, men for er andra sa kostar det ju inget extra, sa jag tar garna emot sms! :) (kan val handa att jag inte kan motsta att svara)
+46 73 2542035

vad mer? klockan ar nastan halv ett och jag har precis slapat mej upp ur sangen. har kant mej oerhort slo nagra dar, ar val adrenalin/endorfin/no sé qué-baksmalla eller nat...
planer idag: ga till en konstnarsaffar och kopa ritblock. tankte satta mej uppe vid en kyrka med utsikt over stan och forsoka astadkomma nat.
efter affaren: mercadon for att frossa i lite ackel (=dott kott) antar jag... sen supermercadon och kopa jordgubbar (som har heter fresas igen, i ecuador kallades dom frutillas), och efter det till mercado artesanal (hantverksmarknaden med alla vaskor, tyger, ponchos... ja, you name it) och slutligen, innan tecknandet, hamta min rena tvatt som jag lamnat in pa en lavandería. (manga mercados blev det...)

igarkvall var jag pa samma restaurang som kvallen innan - ligger alldeles vid plaza de armas ("stortorget"), pa andra vaningen, med superb utsikt over torget. at pizza med enbart vitlok som fyllning, gott som fan... och massor av seg ost...
na, ska ladda upp nagra nya cuscobilder! (cuzco hette forut cuzco, men har nu bytt stavning till cusco for att det stavas sa pa "inkasprak").

nu ar jag ju nastan ikapp med skrivandet! vill garna beskriva hur jag kande for lima, men det far val bli en annan dag.

5 kommentarer:

Sara sa...

Cusco ser verkligen ut att vara en otroligt mysig stad... blir du inte sugen på att promenera ut ur stan och bara springa upp på kullarna i bakgrunden?

Vad kostade de där fingerdockorna? De ser ut att vara rätt välgjorda... sköldpaddan är ju löjligt söt.

Sara sa...

fingerdockorna kostade 5 soles = 10 kr...
med tanke pa vilket arbete som ligger bakom, sa... skulle ta mej minst ett ar att sticka fem sana dar!
nu ska jag bara komma pa nat bra anvandningsomrade. det ar ganska kallt har iofs, sa istf fingervantar kanske? :)

Sara sa...

Haha, ja, varför inte... stickade fingerdockor - värmande OCH underhållande!

Sara sa...

fast det blir kallt om handflatan.

Sara sa...

Då får du köra hård backpackerstil och tejpa händerna med silvertejp för att förhindra förfrysning.