20 oktober 2007

¡no comprendo!

jag fattar inte.
det har med hans flickvan. (ja, vi vet val alla vem "han" ar hoppas jag..? vill inte skriva namnet utifall att han ar har och kollar nan gang...)
kan inte lata bli att irritera mej.

han har kopt en dyr lagenhet ganska nara havet (som dom ska bo i tillsammans).
han kunde valja pa att bo pa vaning fem eller elva. fran vaning elva ar det havsutsikt. han ville ha havsutsikt. flickvannen var dock radd for att bo pa vaning elva med tanke pa ev. jordskalv, och typ tvingade honom att valja vaning fem.
utan havsutsikt.
han: "precis som om det skulle gora nan skillnad pa att bo pa vaning fem eller elva om det blev jordbavning!"
om han betalar sakert motsvarande en och en halv miljon for en lgh, ska han da inte sjalv fa bestamma nanting..?
(a andra sidan kan man ju tycka att han inte borde lata henne fa bestamma och att han far skylla sig sjalv litegrann... men jag ar ju partisk och tycker att det bara ar hennes fel!)

jaha, och nu sa betalar han, ja, vad sager man, "underhall" for lgh (el, vatten typ) fastan den star helt tom. och varfor star den helt tom? jo, for den har flickvannen insisterar pa att dom ska flytta in tillsammans, d.v.s. att han "maste" bo kvar hemma hos sina foraldrar tills i var da hon, av nan anledning jag inte minns, antligen kan flytta dit, samtidigt som honom.
dock, eftersom hon ar sa javla katolsk, sa kan dom inte bo ihop utan att gifta sig.
alltsa, va fan...
inte ens i peru ar det ovanligt att man bor ihop utan att vara gifta.

jag sa att det val maste vara skitbra om han flyttade redan nu sa att dom kunde traffas dar istallet for hemma hos nan av sina foraldrar, liksom (dom bor hemma bada tva just nu), men da var hon tydligen radd for att om hennes mamma skulle fa reda pa att dom traffades i lgh:n helt ensamma sa skulle hon kunna tro att dom sov tillsammans! hemska tanke!
(till mej): "hon tror handelsevis inte att det mojligtvis eventuellt redan kan ha slagit mamman att vi redan har sovit ihop..?" sa han och lat skitstord over detta.

han berattade ocksa om diverse andra smasaker som fick mej att bli annu mer negativt installd till henne.

den har flytten/det har giftermalet maste avstyras! och han ska tamejfan inte behova bo kvar hemma hos foraldrarna nar han har en skitfin, och dyr, lgh som bara star tom! det ar ju befangt! (vilket ju han ocksa tycker).

han kommer hit till cuzco pa tisdag, jobbresa (=besoka banker), och vi ska ses pa tisdag eftermiddag samt fredag innan kl ett. (hans plan gar vid tre. kanske jag skulle folja med till flygplatsen och vinka av? :))

3 kommentarer:

Sara sa...

Ha ha, jag är helt med dig. Det är otroligt vad vissa människor gör för sina partners, vilket jag har aningen svårt att förstå... Det får ju finnas gränser för vad som är rimligt. Det kanske är lätt för mig att säga som aldrig har varit i ett långt, djupt, otroligt seriöst förhållande - om jag varit det kanske jag skulle förstå att man tycker att det vär värt att göra vad som helst, vem vet. Eller är det så att folk är villiga att stå ut med ofantligt mycket hellre än att vara ensamstående?

Laanna sa...

Den katolska kulturen är ju skum(ur vår synvinkel alltså.) Har för mig att det är likadant i Spanien, att alla bor hemma i evigheter.

Hur länge skulle du vara kvar i Peru förresten?

Sara sa...

s: ja, konstigt vilka uppoffringar vissa gor, ja... jag menar, koper man en lgh som bara MASTE kosta motsvarande MASSOR med pengar (han sa vad den kostade men har glomt bort) med tanke pa narheten till havet och ett valdigt lugnt och fint omrade, da skulle iaf JAG vagra att bo pa vaning fem!!! (m tanke pa havsutsikten.
jag blir forbannad pa bada tva!

a: jag SKULLE stanna i peru max tva veckor, typ... :)
tankte att det ar FARLIGT och ville dessutom hinna med bade argentina och chile, MEN... ja...
har val redan varit har tva veckor, eller? har NADA koll pa dagar/datum ju, men...
kanske aldrig kommer harifran? vem vet...
asch, skriver mer i ett inlagg, ok?
hoppas du mar bra!
kram s