03 september 2007

uppe tidigt

klockan ar har bara 06,43 och jag kunde inte sova vilket gjorde att jag gick upp eftersom jag, nar jag varit pa toa, sag att en av datorerna var igang, vilket dom inte brukar vara forran 07,30. vet inte varfor en av dom fortfarande/redan ar igang, men...

maste gora min spansklaxa innan kl 11. ska skriva ung. tio meningar som innehaller konjunktiv i infinitiv. ¡qué vaya bien! det ar som sagt lite knepigt med konjunktiv for svenskar.

funderar pa att aka harifran tidigare an jag tankt. stader, inkl. quito, ar val inte det jag gillar allra mest. tror jag har lektioner t.o.m. onsdag, eller mojligtvis torsdag, och jag ska inte borja pa volontarstallet, som ligger utanfor en stad (by?) som heter tambillo, forran pa mandag.
skulle vilja aka till mindo som ar ett stalle som alla sager ar sa himla fint, men det ligger lite dumt till med tanke pa vart jag ska sen. maste antingen tillbaka till quito for att ta mej till tambillo, eller aka runt en omvag liksom. hmmm.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Sara!
Kul att läsa om vad du har för dig. Lite avundsjuk är jag, det måste jag erkänna. Iaf. går det hur bra som helst med Ping, han beter sig som om han alltid bott här. Ute på dagarna, in på kvällen å natten, äter, spinner, tar örondr. och verkar helt accepterad av de andra djuren. Trist väder här nu, kallt, lite regn o hösten närmar sig med stormsteg.
Sköt om dig! Kram ma

Sara sa...

om det verkligen funkar sa bra som du skriver sa ar det ju helt... ja, underbart! som sagt, jag skulle vilja se det med egna ogon, men det ar ju ganska omojligt...
forsoker att inte tanka sa mycket pa ping, men jag saknar honom skitmycket forstas!
men det maste val anda vara NAGRA problem tycker man..?

kram tillbaks

krptsk sa...

Kul att läsa din blogg Sara, och kul att höra att Pingen trivs Biggan!

Nu har vi fått tag i en kanonlägenhet här på Fålhagen, 5 minuter från tågstationen, mitt i Uppsala! Det är en kvinna som skall flytta till sin man i Indien ett år och vi får hyra lägenheten möblerad fram till sommaren åtminstone. 2 rok, 60 kvm, 4500 kr inkl. el. Kanon helt enkelt.

Kämpa på med spanskläxorna!

/Ludde & Lisa

Sara sa...

falhagen - dar bodde jag! vad gatan hette daremot... liljegatan kanske?
later ju som en kanonlgh, ja!! grattis!

sitter och ska skriva en text till dagens spanska, en text som ska handla om aborter. gar lite trogt, och sa har jag tidspress ocksa, sa jag borde inte sitta har och nojesskriva...

har ni traffat ping???

kram s

krptsk sa...

Ja, liljegatan 6D!

Vi har inte träffat Pingen i sitt nya hem än...

Nu ska vi lägga oss. Sov gott!

L & L