03 september 2007

3 september


i gamla stan

svensk hund? (kladd i gult och blatt)

¡folk!

pa plaza grande

fattas bara 1: ett "north" samt att butiken ar oppen! :)


vaknade förkyld igen, vilket ju var väntat.
gick inte upp förrän tio. vid elva kom jag väl iväg ut ett tag, snurrade runt här i gamla stan typ tre timmar.

det finns två områden där turister håller till - dels gamla stan (där jag bor), och dels en ny del som heter mariscal sucre. har fortfarande inte varit där, borde åka dit.
det är jävligt drygt att gå på gatorna här (i gamla stan åtminstone) eftersom trottoarerna är otroligt smala och fullsmockade med folk, plus att bilar och bussar kör fort som fan. man kunde tro att det inte skulle vara SÅ farligt idag när det är söndag, men det var nog nästan tvärtom. alla verkade vara ute och flanera i solen.

på tal om solen, så tycker jag verkligen att solljuset är mycket starkare och kallare (till "färgen") här än hemma. kan inte vara enbart inbillning! är det för att man är såpass högt upp..?

och på tal om högt upp, så måste det påverka det här med hur jobbigt det är att gå. det är ganska mycket uppför, och det är så man blir alldeles utmattad. visst är jag förkyld, men det måste vara även p.g.a. altituden, nastan 3000 meter tror jag det ar.

iaf tog jag bussen sista biten hem, trots att det bara var en hållplats... kostar ju ändå bara 0,25 dollar. kände mej helt slut.

har nu legat i sängen flera timmar, ska nog masa mej upp och föra över det här till bloggen!
grattis till ann förresten! (födelsedag)
och, ett förresten till: min mobil funkar INTE här, så eventuella sms kommer väl fram först framöver nån gång!

4 kommentarer:

Sara sa...

Är där mycket turister i gamla stan? När jag var där såg jag knappt en enda eftersom de flesta hostels ligger i nya stan och de flesta backpackers mest höll till där. Just därför tyckte jag så mycket om gamla stan, jag älskar att bara gå ut och försvinna i mängden och titta på allt.

Förresten, igårnatt drömde jag att jag kom till Quito och överraskade dig på Secret Garden. Tydligen hade jag "vägarna förbi" och bestämde mig för att gå in och hälsa på, ha ha. I wish! Hade supergärna velat åka tillbaka till Ecuador.

Sara sa...

s: har inte tankt pa det har med antalet turister i gamla stan faktiskt! nu, om jag tanker efter, sa... nja, inte sadar supermanga. inte som otavalo direkt! sa du har ratt, jag sag inte speciellt manga turister, nej.
tankte val ta mej till mariscal i eftermiddag och far da nanting att jamfora med.

minns du forresten om du la marke till det har med det kalla solljuset?

Anonym sa...

Vilka fantastiska bilder! Så mycket färg, så mycket liv!

På tal om fantastiskt - hur KAN du minnas min födelsedag mitt i ditt äventyr?! TACK!
kram från en annan snorunge..

Sara sa...

just din fodelsedag minns jag vartenda ar. kanske lite konstigt. jag menar, det ar inte SA manga fodelsedager jag faktiskt minns!