07 september 2007

slut pa spanskan och hog musik

min spanskfroken, en annan spanskfroken och en personal :)

hade min sista spansklektion idag. rätt skönt eftersom jag inte haft tid med nåt annat har det känts som. det har varit bra och så, men ska bli skönt att ha en ledig dag imorron.
ska nog åka upp i el teleferiqo, en linbana som tar en upp till 4100 m höjd. väl där uppe kan man knata vidare upp på en vulkan, upp till 4680 m. tror dock att det får vara för min del. visst har man väl acklimatiserat sig till quitos 2850 m, men nog är det fortfarande jobbigt att gå när det är lite uppför, och vad ska det då inte vara uppe på 4100 m höjd?
sen beror det ju också lite på vädret.

hittills har det varit ungefär exakt (...) samma väder varje dag - ganska molnigt på morronen, fifty-fifty moln/sol mitt på dan, sen lite mer moln och eventuell uppklarning framåt kvällen/natten. i början av augusti hade det tydligen varit klarblå himmel en massa dar. hade vart trevligt med åtminstone nån sån dag.

som vanligt går jag och lägger mej tidigt om kvällarna. har definitivt ingen lust att "gå ut". äter inte ens middag häruppe på hostalets terrass längre, vilket jag gjorde första dagarna. det är så himla hög musik däruppe att jag inte står ut! det är samma volym som på uteställen i princip, och det är svårt att höra vad folk säger.
f.ö. är det hög musik på uppe på terrassen hela resterande dagarna ocksa vilket är irriterande. skulle vilja sitta där och slappa/skriva/läsa eller nåt, men den där jävla musiken STÖR mej!
till deras försvar kan jag säga att det är väldigt bra låtar liksom, men det hjälps inte när det är så hög volym att man bara stör sig/inte kan koncentrera sig.
skulle vara så skönt om det vore tyst så man kunde vara där nån gång!

...eller är det bara det att jag blivit för gammal???

2 kommentarer:

Sara sa...

Jag är likadan, avskyr för hög musik. Vill också ha lugn och ro emellanåt. Det verkar dock ha blivit värre sedan jag var på Secret Garden, då spelade de mest lugn och bra musik under dagen och vid middagen och sen blev det mer ös på kvällen när jag ändå redan var i säng. Antar att det beror helt på vilka volontärer som jobbar där.

Sara sa...

det later helt annorlunda nu mot da isf.
som sagt, bra musik ar det, som jag gillar, MEN...
jag forsoker verkligen tycka att det ar skitbra har, men jag vetefan!
tror inte jag skulle bo har igen.
kanske om jag blev 20 igen :)