07 september 2007

fruuukt!

det har var vad som inhandlades

jo, det här med frukt som ju genererade hela tre kommentarer.
min lärare visade var det låg ett varuhus eftersom jag ville till ett sånt. älskar att gå och kolla i utländska varuhus! finns ofta en massa skojiga saker.

iaf, det som intresserade mej allra mest här på 'supermaxi' var frukt-/grönsaksavdelningen. tror jag gick där och kollade minst en halvtimme. frukter man aldrig ens sett förut och frukter som, liksom pepinosarna, var billiga som satan jmf med i sverige!
förutom pepino köpte jag "trädtomater", tror jag dom hette, pithaya, kaktusfikon, björnbär, nån liten gul frukt, några konstiga bananer och physalis.
såna är också snorbilliga. köpte en påse med "färdigrensade" physalis, 400 g, för 7 kr. i sverige - typ 14,90 för 100 g va?
och 250 g björnbär för drygt 7 kr.

ja, det var ett litet paradis om man tycker om frukt! grönsaker också för den delen, stora aloe vera"blad" t.ex., men koncentrerade mej på frukten.

Inga kommentarer: