07 september 2007

5 september = igar

i la mariscal

skymning pa torget strax nedanfor mitt hostal

pithaya (TROR jag den heter)

imorron ska jag nog boka en tvådagarsutflykt med ett företag som heter "biking dutchman".

deras tours går ut på att man åker bil/jeep upp på t.ex. vulkanen cotopaxi och sen cyklar (mountainbike) ner igen. har blivit rekommenderad det, så det är väl bara att lyda...
hade tänkt mej att åka från quito på lördag, cykla lö-sö, och sen, passande nog, be att få hoppa av i tambillo - byn där jag ska börja "volontära" på måndag. tillbakavägen till quito går nämligen rakt genom tambillo.
tycker att jag räknat ut det riktigt bra!

iaf - cyklingen jag ska boka imorron är alltså en tvådagarstur till cotopaxi och quilotoa. den förstnämnda alltså en vulkan, och i quilotoa finns tydligen en jättevacker turkos lagun i en vulkankrater. typ. nåt sånt.
kostnad: 100 dollar + 10 dollar inträde till cotopaxis nationalpark. jaja, det får väl kosta det då, även om det svider i plånboken hos mej som är så snål!

3 kommentarer:

Sara sa...

Åh, Quilotoa ville jag åka till men det blev aldrig. Jag åkte på utflykt till en liknande sjö någon annanstans (minns inte vad den heter) och prioriterade bort Quilotoa, så det ska bli kul att se bilder därifrån!

Sara sa...

tyvarr har ju inte vadret varit det basta, men man vet aldrig.
jaja, bilder kan man ju ta anda forstas!

Laanna sa...

Gillar verkligen kontrasten mellan hus och bil på den första bilden:)