01 september 2007

rudolf

stadsbussarna svischar forbi i typ 60 km/h bara 20 cm fran smala trottoarer smockfulla med folk.
totalt livsfarligt. kommer inte att droja lange forran man ligger dar som en platt flack pa gatan...
men - dom "tutar" iaf konstant nar dom blaser forbi, alltid nat...
citationstecken eftersom tutan = en "glassbilstrudelutt" i from av "rudolf med roda mulen".
ja, alla bussar har sin egen unika trudelutt tror jag, men just den jag holl pa att svepas med av... (och, ja, jag ska ta det forsiktigt!)

jorasaatt... :)

tror jag ska forsoka ta mig till otavalo, trots forkylningen. kanner mej ganska seg och sjuk, men skitsamma. kan inte slosa bort min lediga dag. (ingen spanska nu lo-so.)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att läsa att du kommit fram välbehållen och att du håller modet uppe trots lite krångel. Way to go girl! Det ska bli spännande att följa med dig på resten av din resa.

Själv har jag tagit mig till Rengsjö idag och det är väl ungefär så långt jag kommer att komma den närmsta tiden...:)

Sara sa...

rengsjo ar val anda inte fy skam?

Sara sa...

Ha ha, hade helt glömt bort glassbils-trudelutterna! Vem vet, med tanke på mängden trafik och människor och det faktum att bussarna tutar oavbrutet så tänkte de kanske att det helt enkelt är trevligare att höra glada melodier än en monoton tuta.

Sara sa...

s: det ar en annat trudelutt som ocksa verkar vara vanlig, men har inte lyckats identifiera ursprungsmelodin vilket irriterar mej...
och, visst, sjalvklart ar en trudelutt (eller vad man nu ska kalla det) mycket battre an en vanlig tuta!