01 september 2007

govindas m.m.

samma utsikt som forra inlagget fast lite in-zoomat

tja, en vanlig gata...

min sovplats. "den dar" pa vaggen kopte jag billigt pa leksaksavdelningen pa affaren jag var pa forut... otroligt ful...

ännu en dag snart till ända.

imorse flyttade jag ut ur mitt dorm för att byta till ett annat, tystare. klarade bara inte av att sova granne med quitos värsta oväsen åtta(?) nätter till!
nej, nu överdriver jag, men om inte värsta, så iaf oväsen. har nu fått "en tyst säng" i the e-dorm. (sara: genom datorrummet och sen till hoger)(sara har alltsa ocksa bott har)

mellan kl 11 och 15 var det dags för ytterligare en spansklektion med ana-maría. jag redovisade min hemläxa - en text om när vi var i abisko. hade så gott som inga fel, så vi gick vidare till det lite trixigare - konjunktiv (=ginge, finge etc i svenskan). inte sådär himla enkelt när det är nåt man inte längre använder i svenskan.
sista timmarna gick vi en sväng på stan och åt lunch på govindas (hare krishna). soppa, huvudrätt, dessert och dryck för 1,50 dollar.
är skitnöjd med min lärare och vi kan prata om det mesta. har t.ex diskuterat depressioner, katter och politik.

sen är det så att jag har blivit förkyld. inte direkt kul.
vet inte om jag fick med mej det hemifrån eller om det uppstått här, och det är ju totalt skitsamma. har iaf ont i halsen och är halvsnorig. får se hur det känns imorron. tänkte ev. åka till en jäääätttttestor marknad, riktig turistmagnet har jag förstått, i ett ställe som heter otavalo, bara över dan. får se. annars kan jag tänka mej att testa lite busslinjer, bara för att åka, liksom...
beror lite pa hur jag mår.

har pratat en hel del med diverse löst folk här på hostalet. det är då engelska som gäller - tyvärr. det är rätt svårt att växla mellan spanskan och engelskan. efter fyra timmars prat uteslutande på spanska med ana-maría får man knappt fram ett ord på engelska innan man, efter sisådär nån minut, ställt om sig i hjärnan.

var just till en stor affär. älskar att gå i affärer (typ varuhus) i andra länder och kolla på saker! alltså, vanliga vardagliga grejer som mejeriprodukter (köpte vaniljmjölk och jordgubbsdito...), block och pennor och sånt, och... ja, det mesta!

ska nog lägga mej nu trots att klockan inte är mycket. har inte riktigt ställt om mej än tror jag. vaknar alldeles för tidigt på morgnarna t.ex. nu är klockan 19 här och 02 i sverige. skiljer lite för mycket!

gonatt.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Synd att du blivit förkyld men det kunde varit värre. Kul att höra om spanskan som verkar fungera bra. Det känns som du kommit på plats å mer därtill. Kul. Här hemma går det bra. Ping har bott in sig perfekt. Verkar trivas jättebra. Går ut och in som de andra katterna å säger ifrån åt Kajsa som är lite närgången ibland. Sköt om dig! Kramar från alla här hemma

Sara sa...

ja, det funkar bra maste jag val saga.
visst hade det varit kul att vara tva ibland, men pa det stora hela ar jag valdigt nojd med att vara ensam.
skulle sa sa sa garna vilja se ping!!! se hur det funkar med egna ogon liksom.
kram tillbaks till alla

Sara sa...

Det fanns inget datorrum när jag var där, men de hölll på att renovera på mittenvåningen så jag antar att en del rum har tillkommit sen dess! Har du en aning om ifall Josh fortfarande jobbar kvar?

Sara sa...

s: nan josh tror jag inte finns kvar... verkar bara vara en kille och han heter dorian.
och, ja, datorrummet ar pa vaningen under terrassen, alldeles nar man kommer in fran trappen liksom.