21 augusti 2007

såhär sista dagarna...

ringde försäkringsbolaget eftersom inget reseförsäkringsbrev dykt upp trots att det gått två veckor. en kvinna sa att de provat att skicka det till min nuvarande adress, men att de fått det i retur..? väldigt underligt eftersom all min övriga post kommer hit utan problem..? ska nu iaf gå ner på stan och hämta ut brevet "manuellt".

ska även till resia och boka om lite flighter såhär i sista sekunden.
vill flytta fram quito-lima en vecka, förlänga stoppet i hongkong till drygt en månad (ska alltså inte vara i själva hk, utan resa runt!), och slutligen fastställa definitiva datum för hk-osaka, tokyo-beijing och beijing-helsinki-sthlm. dessa flighter låg förut alltför långt fram i tiden för att kunna "definitivbokas".
på tal om kina och däromkring, så ska jag maila koreakonsult och fråga om man kan komma till nordkorea nästa år på nåt vis, trots att nästa års resors datum ännu inte kommit ut. vill veta om det skulle funka rent praktiskt att ordna allt senare, på resande fot, med visum och så.
om ni fattar vad jag menar.

hade fått mitt internationella körkort medan jag var borta. stooort! (till formatet alltså...)
int. kk krävs tydligen i ganska många länder. hade jag åkt till saudiarabien hade det däremot varit helt värdelöst eftersom kvinnor överhuvudtaget inte får köra bil där (står det iaf i informationen).

ska leta kamerasladd idag. den ligger - nog - i min bil som just nu står på jobbet.

Inga kommentarer: