20 augusti 2007

home again.

...var nu hemma är nuförtiden..? befinner mej iaf på den adress där jag för tillfället är skriven. BOR gör jag dock ingen speciell stans.

efter 20 timmars resande nikkaluokta - falun (inkl. 40 min-stopp i ett totalt öde söndags-kiruna och 2 tim-stopp i ett ganska soligt måndags-gävle) har jag nu ätit pannkaka med vispad 40%-grädde och funderar på att slänga mej på sängen i lgh där jag för tillfället är skriven, och börja läsa den andra stieg larssonboken. (eller titta på dvd:n med "solstollarna" kanske?)

bilder från vandringen kommer inom kort, när jag lokaliserat kamerasladden.
OM jag lokaliserar kamerasladden..?

10-milavandringen abisko - kebnekaise - nikkaluokta var hursomhelst otroligt vacker, och jag blev totalt överraskad av att det fanns sån natur i sverige. det såg ju tamejfan ut som på island, fast ännu lite vackrare emellanåt. SÅ höga berg liksom!? och solljusflimrande, gröna vidsträckta dalar med "slingrande vatten" och milsvid sikt.
till exempel.
visst har man sett lite bilder, men... ja, det var ändå oväntat!

återkommer.

5 kommentarer:

Peter Madison sa...

Borta bra men hemma bäst!? Var nu hemma är...
Snart sticker du iväg igen eller...?

Sara sa...

falun typ tre dar, och sen till syster/bollnäs tills jag åker på riktigt. eller nåt sånt.
"åker på riktigt" = 28:e.

just precis nu känns det som abisko bra men "hemma" bäst. efter x antal nätter i ett väldigt trångt tält (iaf för fler pers än en, och i synnerhet med två personer som går varann på nerverna emellanåt) känns det underbart med en SÄNG, internet och "extreme home makeover" som bakgrundsljudkuliss :)
allt detta i en till största delen ensam-spenderad(?) lgh.

Peter Madison sa...

ojoj...28:e, nästa vecka ju!! Kul! :) Nervös?

Sara sa...

Kul att du hade det kalas, ser fram emot att se bilder! Sverige är nog bra mycket vackrare än vad de flesta ger landet credit för, men det fina ligger ju gömt långt där uppe i norr dit få människor har vägarna förbi som man (iaf jag) glömmer bort det helt ibland.

Sara sa...

pm: nej, inte nervös. än. abisko har distraherat, och nu har jag fortfarande grejer att fixa med, har inte hunnit bli nervös.

s: ja, det är synd att det ligger så gömt, ja... ingen bilväg dit direkt heller. det vackraste stället låg ung. tre dagsvandringar från närmsta civilisation, nikkaluokta, som i sin tur ligger drygt en timmes bil-/bussfärd från kiruna. inte sådär väldigt tillgängligt m.a.o. ...vilket väl är en positiv grej när allt kommer omkring antar jag. med en massa sommarstugebebyggelse på bergssluttningarna tror jag landskapet hade förlorat sin nuvarande mystik (m.m.) i gaaaanska stor utsträckning...