28 augusti 2007

nueva entrada en madrid

nu skriver jag helt plotsligt inte ett nytt inlagg, utan una nueva entrada. det ska val dock ga lika bra :)

framme i madrid, befinner mig pa hostalet jag ska bo pa inatt. verkar valdigt trevligt.
allt har gatt bra - taget bollnas-gavle-arlanda var i tid, planet var i tid, jag har fatt boarding card anda till quito (fonsterplats TACK gode gud. tio timmar flyg utan att kunna luta sig mot nat... ¡nej!), ryggsacken aker anda till quito "automatiskt" sa jag har bara handbagage just nu - skont, metron fran flygplatsen och hit till centrum gick ocksa bra, och dessutom har jag fatt rapport om att min katt har vart ute och kommit in igen vilket ju innebar att han vet var han bor iaf!

eftersom jag inte ar varldens storsta optimist, typ, sa har jag forstas hittat smolk i bagaren: det ar TRETTIOFYRA grader ute. fy faaan sager jag bara... jag ar INTE speciellt fortjust i varme, och det har ar inte bara VARME utan... HETTA.
jaja. ar val en petitess.

tankte att jag passar pa att skriva nu nar jag har tillgang till internet, vet ju aldrig nar det blir nasta gang. drojer val ett par dar kanske.
har med mobilen ifall nan vill skicka sms. +46 73 2542035. ¡forvanta er inget svar efter kl tolv imorron bara!

allt kanns bra, fast lite sorgligt pa nat vis. kanns lite jobbigt att jag inte kommer att traffa alla jag kanner pa eeeevigheter (m. undantag for e.).

¡na, man, allt ar bara bra!
flyger igen imorron kl 12 och framme kl 16 lokal tid. da ar val klockan tio-elva pa kvallen for mej, kommer att vara dod...

¡hej sa lange!

5 kommentarer:

Laanna sa...

Hoppas du har det bäst!

Sara sa...

Skönt att höra att allt gått bra hittills! 34 grader är inte att leka med, det var upp emot 40 i nordvästra Kina och jag höll på att smälla av. Är inte heller något fan av intensiv värme. Jag föredrar lagom, alla gånger.

Sara sa...

l: jag har det ganska sa bast. ¡sa det duger iaf! (pero este calor... :( )

2. na, jag vill ha max 20 grader. kan val dock bli svart nar jag borjar komma ikapp sommaren sa smaningom.

Anonym sa...

Hei der!
(hvor som helst det er akkurat naa :)
Beklager at jeg ikke klarte aa skrive litt mer foer du reiste bort... men akkurat da var jeg paa vei hjem fra Tromsoe...
I hvert fall, lykke til :)) og ha det saa bra!
Jeg kommer til aa lese bloggen regelmessig! aa lover aa skrive noen komentarer ogsaa :)
cvijeta & kattene

Sara sa...

cvijeta - ja, kom hit fler ganger!!!