29 augusti 2007

just vaknat

lyckades val somna igar till slut, badande i svett i dom dar 34 graderna... det var dock inte latt, att somna alltsa. fick iaf igang en flakt som fanns i rummet, ngt som en italiensk tjej redan forsokt mad men utan gott resultat. blev ngt battre med flakten. att oppna balkongdorrarna hjalpte inte ett skit.

har just duschat i overraskande fina/frascha duschar, och ska val sa smaningom borja dra mej mot metron/barajas (flygplatsen alltsa).
ska undersoka om det ingar frukost forst.

¡hasta próximo!
(¡nu far ni vanja er vid upponervanda utrops-/fragetecken INNAN meningar!)

13 kommentarer:

Peter Madison sa...

Tjoo, du är på väg!! :)
Hmm...fick du inte med dig åäö på din bärbara?

Anonym sa...

Tjoheeej Sara!! Tack för tipset om resebloggen, nu ska jag följa med dig må du tro!
Vem vet, kanske jag dyker upp någonstans under din låånga resa! Ja, eller hur länge ska du resa alltså? Jag skulle inte ALLS ha nåt emot att flyga ner nånstans och träffa dig faktiskt.. Ska planera/fundera!
Ha det underbart, jag fortsätter läsa! (och läser bakåt också, har ju inte läst din blogg på typ 100 år..)

Anonym sa...

En sak till, Sara - märkte att du INTE är EuroBonus-medlem?! Du reser väl också med Star Alliance flyg? Meddelar du mig ditt födelsedatum och adress, så kan jag registrera dig som medlem och meddela dig ditt EB-nummer! Du får ju fina poäng på dina långa flyg!
Bon voyage! :)

Peter Madison sa...

Till Ann i Helsingfors...ehum...jag åker till New York en gång om året...med Star Alliance (SAS)...tänkte att...liksom...dårå...kanske...hihi...:)

Anonym sa...

HEj Sara!

Det är jätte rolgit att det går bra och att du är framme i Spanien. 34 g är inte väl så farligt eller ? :-) Jag kan väl förstå att det är svårt att sömna i 34 grader. har flyggningen gått bra? jag ska följa dig under din resans gång. Ha det bra, vi hörs och syns om 9 månader på jobbet

Ilir ( hoppar du kommer ihåg mig ) hi hi

Anonym sa...

Peter - jaa ähum, vadåårå? :) Regga dig som kund eller?
Det går fint på nätet också - gör det - absoluuut!!!!

https://ibp2.scandinavian.net/ibp/eurobonus/EBJoinView.aspx?MKT=SE&lng=sv&ID=46764

*EuroBonus-förespråkaren-Ann*
Borde ju få provision, för f-n. hehe

Peter Madison sa...

Ann i helsingfors: Jaa..asså...det var ju min tanke dårå..haha. Men då reggar jag mig på nätet då. Får man tillgodoräkna sig 4 resors tidigare flyg till New York...?? ehum..antagligen inte...var ju där jag tänkte att du skulle komma in i bilden...;)

Peter Madison sa...

wtf...jag skulle regga mig på den där eurobonustjosanhejsansidan å så säger den att jag redan är medlem!! När blev jag det å varför får jag inte reda på om jag har några bonuspoäng??

Hmm...vet inte om det blir nån provision här inte...;)
Men du kanske kan förklara!? (ann i helsingfors alltså)

AGL sa...

Härligt att du är på väg... du är väl på väg i eller i Ecuador vid det här laget och jag hoppas allt har gått bra! Jag håller tummarna för att allt ska funka så bra det bara kan. Och medan du går i skolan BORDE du väl ha tillgång till nätet så jag hoppas det blir många uppdateringar från kontinenten långt borta.

Kram!

AGL sa...

på väg TILL skulle det förstås stå här ovanför...

Sara sa...

¡hej allihop!

ann: jag aker med oneworld... men jag haller pa att kolla upp deras frequent flyer-grejs. kunde tydligen regga mej pa natet och fixa det praktiska med poangen efterat, iaf om jag sparar dom dar "minibiljetterna" som dom river av den riktiga biljetten..?

ilir: mitt minne ar inte SA daligt an, trots att jag ar 33...

leaves: ska sjalvklart uppdatera sa ofta det gar.

Anonym sa...

Sara - jepp, om One World har samma policy som vi (vilket jag är ganska övertygad om att dom har) så går det fint att få poängen registrerade efteråt mot boardingpass och biljettkopior! Hur länge ska du vara borta? Vi har en maxtid på 6 mån. Du måste ansluta dig till något av de flygbolagens stamkundsprogram (bolagen finns på http://www.oneworld.com/) och sen samla poäng på det kortet. T.ex. Finnair, säger nationalistiska Ann.
Peter - om du meddelar mig ditt namn och födelsedatum kan jag kolla om du redan är medlem! :) Då är det ju i alla fall inga problem att fixa poängen, förutsatt alltså att det var SAS-flyg ELLER att du har boardingkorten kvar! :)

Sara sa...

oj da, boardingkort... dom har jag ju KNAPPAST kvar... kan borja spara pa dom nu da!