22 augusti 2007

försäkring, resia, jobbet, apoteket

var på resia och ändrade lite.
blir kvar i ecuador till 17 oktober, flyger då till lima och, tror jag, direkt vidare till cuzco. blir isf en "extratillköpt" flight med lan chile.
ytterligare ändringar: hongkong 3 april till 2 maj.
ankomst osaka 2 maj och sen från tokyo till beijing 15 maj. blir 34 år i tokyo m.a.o. fyller 34 alltså :)
...och så beijing-sthlm fredagen 1 juni.
(ann: är i helsinki mellan 14 och 17, planera in mej!)

förlängde sen min reseförsäkring till 20 juni.
utifall att.
man vet aldrig - jag kan ju faktiskt ändra flygdatumen fler ggr.
förlängd reseförsäkring hos länsförsäkringar=2500:-. helt okej.

apoteket. finns ju huuur mycket som helst som kan vara bra att ha.
köpte iaf skavsårsplåster/compeed, "skavsårstejp" (förebyggande), xylocain (smärtstillande kräm), nån sorts laxerpiller, liten tandkrämstub, försvarets hudsalva (som f.ö. tydligen säljs även i chica butiker i frankrike och n.y. står det i apotekets egen tidning) , postafen (åksjuke-).
säkert nåt mer också, men lyckades iaf sålla bort en hel del...

sen till jobbet för att lämna ifrån mej min kassa.
lite sorgligt... min chaufförsväska som jag haft så många år...
alla kollegor frågar en massa vilket för länge sen har börjat bli lite påfrestande. i början var det kul att berätta om resmålen, när man var totalt euforisk, men nu har man rabblat dom så många ggr att... jag vet inte vad.
såhär sista dagarna vill jag gärna istället föra vanliga samtal med folk nu när jag inte kommer att träffa dom på nio månader, och inte bara rabbla samma reserelaterade saker om och om igen.

ja, då har ännu en dag gått och ytterligare några punkter på min lista blivit avprickade.
tyvärr är jag lika spattig för det...
imorron blir det nog gubb-leksaksaffären i insjön, clas ohlson.

2 kommentarer:

Sara sa...

Det här hjälper nog tyvärr inte dig och din spattighet alls, men jag är nästan lika nervös och förväntansfull som du är ;) Har ju läst om dina tankar och alla förberedelser nu ett tag och minns själv hur det känns att vara på väg, fast aldrig på en såhär stor resa förstås... Det ska bli så himla spännanade att läsa hur det går längs vägen! Se nu till att uppdatera din blogg ofta så att man kan följa med och inte hinner glömma vart du är emellam varven :)

Sara sa...

här ska uppdateras så ofta det går!
tar ju med min dator (och hoppas på att få behålla den åtminstone ett tag (utan att den blir stulen)) och kan i lugn och ro skriva och sen föra över till usb-minne som jag tar med till internetcafé.
hoppas det funkar som planerat!