21 augusti 2007

bilder, abisko

några bilder... klickbara förstås.


morronsol


efter första etappen


abiskojaure efter regnet


mellan alesjaure och tjäktja (?)


utsikt från tältet, alesjaure


morrondimma, utsikt från tältet, singi


dass i tjäktja


tarfala (vid kebnekaise)


glaciär mellan sälka och singi


e. på vägen mellan singi och kebnekaise


nånstans på vägen


mellan tjäktja och sälka (bilden gör INTE verkligehten rättvisa!!!)


väger min ryggsäck


mellan singi och kebnekaise


nära kebnekaise


e. ochvårt tält (trångt och dåligt!)


mellan singi och kebnekaise


mellan kebnekaise och nikkaluokta


...samma här...

5 kommentarer:

Peter Madison sa...

Mmm...fina kort!! En fråga, var det jävligt myggigt eller? Skulle kunna tänka mig att vandra men jag får totalspader av mygg. Och mygg finns det ju gott om, speciellt däruppe...

Sara sa...

Superfina bilder! Ser ut som Mongoliet och Kina, typ. Jag måste verkligen åka dit, det är ju pinsamt att jag inte besökt den vackraste delen av mitt eget hemland. Hur tuff var vandringen?

Sara sa...

p: det var myggigt endast på vissa ställen, inte alls farligt. nu är det ju dock lite sent på säsongen, är väl värre typ i juni/juli.

s: vandringen var lagom tuff. vi gick mellan 12 och 19 km om dagen tror jag det var, och jag hade alltså ung. 18 kg ryggsäck. visst var det lite jobbigt, men det var helt okej. blev absolut inte avskräckt!
tror nog jag skulle kunna testa salkantay (nu ligger väl det på 4-5000 m iofs, vilket är en helt annan sak än bara 1000 m, men å andra sidan har man inte 18 kg packning).

Anonym sa...

Åh va fint!!

Sara sa...

r: tacktack! ses imorrn!

...mjukglass med lakritsströssel? eller nötkross? eller kulglass?