25 juli 2007

uträtta ärenden (obs: ointressant inlägg!)

det här kanske inte är vidare värst intressant för gemene man, men - jag skriver här mest för min egen skull (jo faktiskt! sorry ni som trodde jag skrev för ER!) och då kan det bli lite sånt här relativt ointressant som nu följer:

idag ledig. ska försöka få lite uträttat och första anhalten blir kupååålen och gubbarnas leksaksaffär nr två - JULA. (nummer ett är förstås... clas ohlson.)
ska köpa spännband bl.a.
ska också kolla efter ryggsäcksregnskydd, två par tunna ullstrumpor (till fjällvandringen) och kardborrband till mitt hemsydda datorfodral.
sen tillbaks till falun och en sväng till länsförsäkringar som efter lite om och men åstadkom den billigaste reseförsäkringspremien (ung 2500 för nio månader). slår till på den.
passfoton? ska man ju ha med till diverse visum m.m.
hämta ut ica-kort (mastercard"funktion" med avgiftsfria kontantuttag i hela världen).
banken - skaffa dollar (i ecuador är valutan usd)
ska också leta efter stödstrumpor... låter lite löjligt, men varför inte? med xx timmars flygtid, så... känns onödigt med proppar i benen.
blir även besök hos marie på resia, ska försöka få veta det mest finstilta ang. ev. ändring av flightdatum.

japp, det var det. ska sätta igång!

1 kommentar:

M sa...

Haha, min pappa älsklr jula, dom har tydligen oxå en massa leksaker för barn, ttyp coola radiostyrda lastbilar och så. Så han har vid ett flertal tillfällen när jula kommit på tal önskat sig barnbarn. hehe.. synd för han då :)