15 mars 2008

win32/sality

...och kommer in i ett rum med ac, fönster, toa på rummet (vanligtvis har jag s.k. shared bathroom, toa ute i korridoren), tv och uppe på taket... swimmingpool!
alltså, det är rena rama hilton. bangkok hilton :)
här kan jag minsann stanna några dar. kostar bara 90 kr natten (ganska sa bara m tanke pa allt jag just nämnt, samt läget som inte kan bli bättre).

har bestämt mej för att inte köpa mer kakor, godis eller glass.
möjligtvis kan det göras undantag för det sistnämnda nån gång. och underbara strawberry shakes tänker jag unna mej, bara det inte blir för många. testade just en strawberry shake med yoghurt (iblandad) på ett ställe här utanför, och det var det mest underbara jag smakat på länge... beroendeframkallande skulle jag vilja hävda. (antagligen för att det blev en smak av jordgubbar och grädde :))
frukt får jag också äta (även om det är mycket kalorier i just frukt). ska försöka äta soppa oftare, och sallader. jag mår faktiskt så dåligt åt vikten just nu att jag bara måste åtminstone försöka göra nåt åt det. idealet skulle nog vara 7 kg mindre, men det känns ju gaaanska så avlägset. varför kan inte jag gå ner i vikt precis som alla andra som reser??? det är inte rättvist.

ang. virus... (jag vet att ni ar trotta pa detta nu...) sa har "jag" tydligen nat som heter win32/sality ocksa.
och ja, jag vet att jag borde skaffa en mac. så slapp ni säga det själva, ni som har...

ska kolla igen vad det kostar att skicka paket till sverige. om jag minns rätt var det svindyrt, uppemot 500 spänn. från malaysia kostade ju upp till 10 kg bara 180 kronor! nästan gratis.
på tal om post så skulle det vara väldigt intressant att veta hur många av alla de vykort jag skickat under hela resan som kommit fram... kanske har skickat... vad kan det bli... 70 stycken? 80? en del vet jag har kommit fram, och en del vet jag har inte kommit fram. jag tänker att jag kanske skickat till folk som inte fått sina kort och nu är dom sura och tror att jag inte brytt mej om att skriva. vill iaf tala om att jag skrivit till dom flesta jag känner, men jag vet att postväsendena (?) i exempelvis ecuador, bolivia och brunei inte är att lita på.

burma blir ju intressant också, om dom vykorten kommer fram, och när!

5 kommentarer:

Peter Madison sa...

Skaffa mac...;)

Sara sa...

farbror resande mac kanske. du tittade val pa fragglarna utgar jag fran.

Anonym sa...

Det är väl en del av tjusningen att vara i nya miljöer, att äta och dricka det man känner för. Jag går då ALLTID upp i vikt under resor och semestertider.
Ha det bra!

Sara sa...

d.r.: jaha... ja, men alla andra gar minsann NER i vikt... :(
men nu blir det sallad och sant. iaf tills dess att jag inte kan halla mej langre.

Anonym sa...

Nice question