27 mars 2008

nagra till

gud va knappt... igar hamnade jag i staden nara, typ av misstag. efter att ha last lite om stallet insag jag att det var nagot man bara maste besoka forutom kyoto... jaha, sa idag akte jag hela vagen tillbaka dit igen :) denna gang gick jag dock av taget och ut ur stationen och fick snallt betala 780 yen for enkelresan. ung. 50 spann = 100 kr t.o.r. ar val okej.
har ar bilder fran idag iaf. det var verkligen jattevackert. och stilrent.
ar faktiskt himla trott pa det kinesiska, buddhistiska fargglada i thailand och daromkring, och uppskattar verkligen det har rena med dova farger och mycket tra. feng shui-aktigt. ska bli spannande att ga runt i alla anlagda tradgardar med sma slingrande stigar genom mystiska "landskap" - stenar overvuxna (overvaxta? alltsa, jag har verkligen lite svart med svenskan... kanner mej skitdum.) med mossa, dammar/backar med karpar, dunkel gronska, blommande korsbarstrad...
ja, det blir nog skitbra i kyoto! (imorron dit, hostel bokat for hela 7 natter!)


det dar finns hela tiden i bakhuvudet, ligger dar inaktivt och stor inte alltfor mycket, men det kanns anda pa nat satt hela tiden, aven om jag inte aktivt tanker pa det. for tillfallet hanterbart alltsa, om an oaaaandligt... ja, vilket ord? ledsamt? far sopa under mattan igen.
visst ska man... "face the problems" (alltsa, jag far ga nan svenskkurs nar jag kommer hem. sjukt.) men det funkar inte. och jag har typ blottat strupen men... faaan vad man blir irriterad. och leeedsen, framforallt.
jaja, inte erat problem, sa bortse fran det har sista stycket. mest for mej sjalv.


nara centrum



for hog kontrast..? jamen annars forsvinner faktiskt inte rynkorna.





man kunde betala 200 yen och fa ett papper med sin "fortune". man fick skaka om en "burk" och dra en sticka med ett nummer pa, och sa fick man papperet med det numret. har ovan ar mitt... en del saker kan man kanske hoppas att dom stammer, ja.
kopte en/ett at en van ocksa. vet emellertid inte om det blir "pa riktigt" da. man kanske maste dra en sticka sjalv, personligen. jaja.

sen vek man ihop papperet och knot det pa ett snore for att fa lycka "med" dom saker som inte var sa bra.

vanlig gata i nara

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har ju jämrat dig över att du har gått upp i vikt och så. Jag måste säga att jag tycker att du ser väldigt fräsch ut!

Ha det gott! U

Sara sa...

u: frasch! ojda... jasa, jaha... det ar val bara for att... eller, nej, man ska ju forresten bara saga TACK, och inte protestera nar nan sager nat bra...
TACK!