28 mars 2008

kyoto

nu i kyoto efter en formiddag vid koksbordet i osaka, samtalandes med tva tjejer fr singapore och en svensk kille. som sagt, saaa trevligt att ha folk att prata med igen! betyder skitmycket.
sen tag till kyoto, atandes sushi-brunch.
nu pa mitt nya stalle, "cheapest inn" som ar mycket battre an det later.
klockan ar fyra och det blir nog inte mycket mer gjort idag an att lasa och ata mer sushi. vill ata nat annat, men dom ganger jag forsokt mej pa att variera lite har det blivit ratt misslyckat, sa jag ar lite avskrackt...

chansade i forrgar pa att jag kopte risrullar av nat slag, men dom visade sig vara gjorda av pressad fisk... usch!
sen trodde jag att jag kopte redan kokta agg och, ja, en pa hostelet bekraftade detta och jag tankte fan vad jag ar bra pa att kopa mat pa japanska! ...men, tillade han, kokta bara en kort stund... dom visade sig vara i princip raa inuti (kokta i 30 sekunder kanske...) och jag holl pa att spy.
och sa hittade jag en skitbillig pase med vad som sag ut som sana har macadamia-notter pa framsidan. blev eld och lagar - sa billigt for sana notter som kostar multum annars!
sjalvklart ver det i sjalva verket nagra ackliga, fuktiga bon-liknande saker i pasen.
papperskorgen igen...

eftersom allt ar dyrt vill man ju inte gora alltfor manga misslyckade inkop, och da blir det ju latt sushi... (ja, visst skulle jag kunna kopa en massa godis och kakor och chips och sant, for det syns (faktiskt!) att det ar just godis, kakor och chips, men eftersom jag verkligen gar in for att ata nyttigt nu sa gar det alternativet bort.)
ska ta en superkort promenad till 7 eleven och forsoka hitta nat som inte ar sushi eller godis. (eller kokta, raa agg for den delen...)
fan att det ska kosta 24 spann for tva applen! :(

Inga kommentarer: