10 mars 2008

lite bilder

okej, ni ska val fa NANTING mer an bara elande
:
centrala yangon (eftersom jag skriver 'burma' borde jag vara konsekvent och skriva 'rangoon', jag vet)

den enorma shwedagon pagoda, yangon

inne "pa" shwedagon (det ar som eh hel STAD av stora tempel och stupor och buddhor och pagodor darinne, HELT obeskrivligt - pa bilden bara en liten liten brakdel av allt)





hamnen i mandalay


utsikt over bagan med sina 4400 tempel... vackert.


finkladd

vanlig utsikt fran mitt hotell i bagan

den ramnade grunden for vad som skulle ha blivit varldens storsta pagoda, mingun

buddhor pa vagen upp till mount popa

gigantiska fotsulor pa en lika gigaaantisk liggande buddha


daniel (ungern), bertrand och helene (frankrike)

fiskare pa inle lake





4 kommentarer:

Anonym sa...

Du har fått en jämn och fin bränna må jag säga. Hoppas verkligen saker och ting ordnar upp sig!!

Kram!

Anonym sa...

Läckert! Rätt likt Laos men finare sånadär tempel-vad-de-nu-heter ...

Anonym sa...

Å, vilka fina bilder! Skönt att se
att Du ser så brun och fräsch ut.
Hoppas allt ordnar upp sig.
Kramar från Märta

Sara sa...

ser jag BRUN ut..? eh? jaha... det vete fan.
och ja, templen i bagan var en upplevelse...