14 februari 2008

obehaglig manniska!!!


nämnde ju den här mysko mannen som bodde i samma rum som jag i kuala lumpur.
sista kvällen satt jag och några och spelade uno i "lobbyn" eller vad man ska kalla det. (den som kom upp i 100 poäng var tvungen att dricka ren vaniljvodka, inte så dumt faktiskt, så man behövde ju inte anstränga sig så värst mycket för att hålla poängen nere...)
iaf.
jag sa att jag väldigt gärna skulle vilja ha en bild av det där myskot, bara for att HA, liksom... (även han var i rummet). tänkte att jag tar ett i smyg, för det var då inte så viktigt att jag ville be om lov, och eftersom han var så konstig så vågade jag inte fråga heller. ställde kameran på bordet riktad åt hans håll och knäppte väldigt diskret en bild, utan blixt naturligtvis.
det gick två sekunder så var han framme hos mej:
- what did you do that for?! why did you take a picture of me?! sa han väldigt upprört och förbannat.
shit..!
han nästan slet åt sig kameran och tittade på bilden (som avbildade hela rummet med honom som en liten - suddig - prick bara, typ). jag skyndade mej att visa hur jag raderade den, men det nöjde han sig då inte med utan skulle prompt titta igenom alla mina bilder. jag kände mej alldeles rädd och lät honom bläddra igenom alla bilder utan att ifrågasätta. naturligtvis hade han ingen som helst rätt att göra det, men så som stämningen var, så...
alla sneglade undrande på varann och undrade vad fan det var frågan om, och en tjej frågade honom om det var nåt som var fel eftersom han stod där med min kamera i säkert fem minuter. han mumlade bara nåt ohörbart och fortsatte titta på bilderna för att, slutligen, lämna tillbaka kameran och irriterat muttra "it´s ok".
vad kan man dra för slutsats av detta?
ja, att det verkligen var nåt väldigt mysko med honom är ju helt klart. det enda jag kan tänka mej är ju att han var efterlyst av polisen på nåt vis och därför, uppenbarligen, var totalt livrädd för att hamna på bild. man blir ju oerhört nyfiken på vad han var efterlyst för. drogbrott? pedofili?
han var en jävligt obehaglig människa hursomhelst, och jag var innerligt tacksam för att jag just skulle gå till bussen och inte sova i det där rummet nåt mer.
faktiskt är detta den enda gången på resan som jag känt mej rädd, så obehagligt var det (en taxiresa i lima var också väldigt obehaglig, men jag var inte rädd).
ja, av naturliga skäl får ni ingen bild på personen i fråga... :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det lät obehagligt och mystiskt. Var rädd om dig!
Fast Thailand kan säkert vara trevligt!?
Hälsar den reseintresserade.

Sara sa...

ja, thailand kan nog vara trevligt, helt sakert. bara inte dar jag varit an...