28 december 2007

senare samma dag...

nu har jag ryckt upp mej och vart utanfor dorren ett par timmar.
faktum ar att jag ryckt upp mej sa till den milda grad att jag HYRT EN BIL fr.o.m. imorron!
trettiofem dagar dessutom...
det var lite impulsaktigt men det kanns bra. fanns tva billiga bilar att hyra i hela omradet varav jag lyckades fa en. det ar superhogsasong nu och i princip omojligt att fa tag i en billig hyrbil, och han pa bokningen blev valdigt forvanad nar jag fick den till det facila priset av 30 dollar per dag.
detta innebar, ungefar, tror jag, knappt 5000 kr.
om man nu raknar med att jag taltar varenda natt sa kommer det att ga pa ett ut jmf med hostels kombinerat med buss. kanns bra, som sagt.
hade garna kopt, men det har med att salja sen kanns drygt. dessutom vet man ju aldrig hur lange en beg. bil gar. for en gangs skull valjer jag det sakra alternativet som.

jaha, det kom hastigt det har...
kanns valdigt bra iaf att inte bli fast har over nyar och tva dar till da allt ar stangt och... sitter mycket hellre ensam pa en strand pa nyar an befinner mej pa ett backpackerstalle kan jag ju lugnt saga!!! det sistnamnda skulle vara en mardrom.

iakttagelser pa stan: det finns sushirestauranger overallt. finns nastan inga andra restauranger faktiskt, forutom mcdonald's och burger king!
forutom sushi ar det som dominerar gatorna sexshoppar och sport-/outdooraffarer.
lite ovanligt utbud, men...
nu ar min internettid slut! aterkommer!

ps: v. och flickvannen har antagligen gjort slut, typ...

7 kommentarer:

Sara sa...

Satt och tittade på din resruttskarta... när planerar du att komma till Mongoliet? Och hur länge vill du stanna där?

Laanna sa...

Var det inte den flickvänner han typ skulle gifta sig med?

Peter Madison sa...

Hmm...trodde dom typ bara käkade får på NZ? Men sushi gillar du ju så då har du hamnat i paradiset...:)

Slut alltså. Känslor kring det?

Anonym sa...

Det gjorde du rätt i. Med bilen, menar jag. Kör försiktigt!

Anonym sa...

Hey Sara!
Har haft ont om tid att följa din resa men nu sitter jag i soffan och läser och mår illa.
ja, alltså, inte av det jag läser...jag har varit magsjuk...patrik låg med frossa och kräktes hela julaftonen. trevligt värre.
fantastiska bilder du tar!och en intressant resa du gör!
Gott nytt 2008!
Lycka till med allt!
Många kramar från Karin

Anonym sa...

Hade jag bara planert lite bättre, alternativt varit lite rikare och mer spontan skulle jag ha kunnat fira nyår med dig på andra sidan jordklotet. Vilken grej!
I verkligheten, där jag bor, sitter jag förmodligen framför TV:n hemma i Lapphagen och hänger läpp.
Ha det bra! Gott nytt år och fortsatt trevlig resa. Jag tror att Nya Zeeland kommer att visa sig vara en skön plats.

PS. Min nyårs present till dig blir ett boktips. Läs Linda Olssons let me sing you gentle songs (på svenska: nu vill jag sjunga dig milda sånger) om du inte redan har gjort det. Den förenar ditt liv i Sverige med platsen du är på och andra resmål på din färd i en varm, vacker och vemodig berättelse.

Anonym sa...

Hej Sara!

Nu är jag hema igen och läser din blogg. En hel vecka exakt med min kärlek, namne med min bästa vän men inte att förväxla med. A, hon är vacker på både in och utsidan och jag är så lycklig som har fått träffa henne. Ledsen att jag inte är på NZ med dig, då skulle du få hjälp med bilköp och jag skulle släpa runt dig och visa dig allt som jag tyckt varit fantastiskt där. Därtill skulle jag lära dig allt jag kan om Maorier och vi skulle absolut ha letat upp några dansande och sjungande maorier. SÅ skulle vi kunna hälsa på all mina vänner och få bo hemma hos folk och få en stor dos hemma hos... Tyvärr börjar jag jobba igen på måndag och den obligatoriska ångesten har infunnit sig. Hela kroppen skriker VILL INTE! Nåväl, man kommer väl in i gängorna. Så sist men inte minst. Jag instämmmer helt och fullt med ovanstående boktips. Till och med jag har läst en bok och det var just den. Efetsom jag älskade den har jag förmedlat tipset till mamma och köpt boken till A, älskade A.

Sköt om dig Sara och kör försiktigt på fel sida av vägen. Kram R