01 december 2007

diciembre

det ar alltsa DECEMBER idag. javligt konstigt... det som tyder pa att det ar just december har ar den gigantiska cocacola-granen pa torget... maken till amerikanisering...
att forestalla sig granen pa torget i falun fylld med enorma cocacola-loggor, liksom... (bild kommer)(harifran alltsa, inte fran falun...)
det julskyltas ocksa, och skyltfonster pryds av stora snoflingor m.m.
kanns underligt nar det ar typ 30 grader varmt.

ska fixa en extern sida med manga fler bilder an dom som "far plats" har. har ju hur manga som helst, men att satta in dom pa bloggen skulle bli valdigt oestetiskt. bara tio bilder i rad kanns... "irriterande".
ska se om jag kan fa hjalp m en annan sida. lite synd att bara visa 3% av alla bilder, liksom.
det ar ju bilderna man vill at!

ska strax leta sushirestaurang (nastan hundra pa att det finns en max fem min harifran).
sen glass. dom har en miljard olika smaker, det ar ett problem. hur ska man kunna valja??? jag aaaalskar ju kokosglassen, men man vill ju testa allt annat ocksa.

har poddradio-laddat hem
1. godmorgon varlden
2. filosofiska rummet och
3. nan sammanfattning av veckans nyheter.
har p1-abstinens!!!
rapporteras det forresten nat fran sucre/la paz/bolivia i sverige? det ar ju minst sagt oroligt dar, med lynchade poliser och gudvetallt.

ska lamna kvar en massa saker har pa hotellet nu nar jag aker soderut. har bokat annu en natt har, 10 dec, dan innan paskon, sa det ar ok att lamna kvar lite grejer for forvaring.
har aaallldeles for mycket. fattar inte hur det gar till. tycker jag har gjort mej av med en massa, men det minskar inte!
enligt t. racker det med typ tva trojor. borde alltsa gora mej av med x stycken.
(erik vet inte om det an, men jag har tankt skicka med honom en massa saker hem i hans 100-litersryggsack, taltet t.ex... har jag anvant det en endaste gang? nej. kommer jag att anvanda det nanting? nej... jo, okej, pa paskon men sen... det blir inte av, jag inser det nu...)

jaha, vad mer? borjar bli lite ointressanta grejer nu... lite dumt eftersom jag har hur mycket som helst annat att skriva om, uyuni t.ex. kanns bara sa drygt nu nar det gatt sa lang tid, lattare att rapportera i realtid. eller hur man sager...
far se hur det kanns att resa ensam igen. bade skont och ensamt antar jag. fast mest positivt tror jag. alltsa, jag tycker jattemycket om t. (vi ska ju t.o.m. starta en nischad murmansk/nordkorea/mogadishuresebyra ihop, haha), men det racker anda med sallskap max en vecka, oavsett person. (oj, hoppas inte erik laser detta :))

har inte tankt pa v. en enda gang pa en hel vecka.
nej, faktiskt inte. eller, sa gott som inte. positivt.
han far val gifta sig med den dar over-organiserade flickvannen da. dom haller pa med en massa brollopsbestyr trots att jag forsokt avstyra det hela flera ggr :) skit i det da! jag tror inte att han blir lycklig, men kan inte gora mer nu. inte min sak. bra att komma bort fran lima och aka pa uyunituren = traffa andra manniskor = fa annat att tanka pa, prata om, uppleva m.m.
mycket mer distans nu och vi skriver inte langre femtioelva mejl om dagen. skulle sa garna vilja att han flyttade till sverige, sana supertrevliga manniskor vaxer ju inte pa trad, men det kommer ju aldrig att handa.

na, nu ska jag ut pa sushijakt. tank att bade p1-abstinensen, sushiabstinensen och kokosglassabstinensen kommer att tillfredstallas inom bara nagra timmar.
ska mejla paskon ocksa, maste se till att den dara finlandarn overlevt 4 timmar i lan chiles business class :)

hasta próximo.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Har denna tanke slagit froken: E kanske inte vill umgas med dig mer an max en vecka heller? Han kanske inte ens star i ankomsthallen nar du rullar in fran sydamerika. Kanske star han uppe pa mount Cooks topp och foljer din landning "from the summit" =)

Sara sa...

e: haha... nej den tanken har inte slagit mej... vill inte ALLA umgas med mej, ALLTID?
(menar du att det kanske inte AR sa..?)

Peter Madison sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Peter Madison sa...

Inte så mycket rapporterat om Sucre- La Paz frågan här. Det är mest ryska valet och sjunkande opinionssiffror för regeringen som belyses här.

Sushi alltså...mmmm.....

Sara sa...

p: jamen... jag hittade inte sushistallet :(
skiiiiit ocksa.
blev pizza - IGEN... tredje (fjarde? nej?) dan i rad...
...och glass forstas. kokos, cherimoya, pistage.
har inte gett upp tanken pa sushi dock, saklart. fast OM jag hittar det kostar det sakerligen mer pengar an jag har kvar pa hela mitt resekonto.
sa javla sviiiinhelvetesdyrt har.