30 november 2007

mera santiago

idag:
vi kom ivag vid elva kanske, akte metro till ett stalle dar man kan aka "funicular"(?) upp pa ett berg och ha utsikt over hela stan.
satt daruppe pa en bank i typ enochenhalv timme och planerade att starta en resebyra med resor till t.ex. murmansk, nordkorea, irak och mogadishu, antingen som "singelresor" eller som en jorden runt-resa. om vi ar tva som sjalva skulle vilja gora sana resor sa maste det ju bara finnas fler.
allvarligt alltsa!
skitbra idé.

sen ner fran berget i linbana och metro till busstationen dar jag kopte biljett till puerto montt (for vidare resa till chiloé) till imorronkvall.
metro tillbaks till centrum och, aterigen (som igar) pizza... tva for priset av en efter kl 16.
sen slapade jag med t. till plazan for jag skulle ha sallskap nar jag blev "tarotkort-spadd", men det var sa javla mycket folk sa jag sket i det och vi drack ol istallet.
nu internet och snart tillbaks till hotellet for annu en tv-kvall med "dr 90210", "the girls at the playboy mansion" och "sunset tan" :)

soligt/klarbla himmel bade igar och idag, och varmt. for varmt... men det ar iaf torr luft sa det ar ok.
santiago ar forresten en valdans vacker stad med myyyycket gronska, aven mitt inne i centrum. skulle nog kunna bo har ett tag om det inte vore sa fruktansvart dyrt.
torget ar fyllt av trad och en massa folk som sysslar med olika grejer. teater, tarotkort, spelar/sjunger, tigger, clowner, trollkonstnarer, svartrockare, hippies... you name it.
man kan sitta dar hur lange som helst och bara iaktta.

t. aker till paskon rel. tidigt pa morronen sa jag far en ensam dag i santiago tills dess att min buss gar 18,30. lite ovant att vara ensam nu nar vi umgatts 24 timmar om dygnet i tre dygn, typ, och t.o.m. delat rum varenda natt. (RUM alltsa, inte SANG) eller, nastan sex dygn om man raknar med uyuni.
far se om vi ses en dag i mendoza (argentina) 9:e dec. eventuellt. vill ha rapport fran paskon!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Apropå er värme, kan jag upplysa om att här har det snöat som sjutton i flera dagar nu!
För övrigt, inga kommentarer....

Sara sa...

jaha, men ar det sa hemskt? sno ar val inget negativt.
tycker inte jag.
en regnig vinter daremot...
jag ar ju lite varme-negativ, sa det ar absolut inte alla dar jag uppskattar varmen, det ar liksom FOR varmt.
fast ofta KALLT ocksa, som i la paz.

Anonym sa...

Snö är inte negativt, nejdå. Fast det blev lite väl mycket på en gång. Och då är det svårt att tänka sig, att det hos dig är FÖR varmt. Så passa på och njut!

Sara sa...

ja, men, om det ar sa varmt att det ar lika negativt, eller varre, an kylan? da ar det svart att njuta, nar man hellre skulle vara i snon! ju.

Anonym sa...

O.K.
och nu REGNAR det här!

Sara sa...

ja, okej da. DET ar inte lika trevligt som sno!