01 oktober 2007

sondagkvall i montañita

just det, sondagkvall.
tyvarr ar jag val sent ute - 99% av mina lasare sover val redan, men men...

har inte skrivit pa lange, som vanligt numera... har val inte haft sa mycket tid, eller, jo det har jag val, men har ocksa varit lite lat.
akte buss till puerto lópez, sov dar tre natter, akte sen hit till montañita en timme soderut och har snart sovit aven har tre natter.
det har varit en bra vecka - har sett en hel del exotiska djur och umgatts ganska mkt med en person, men skriver mer om det imorron!
aterigen - det ar sondagkvall, och ecuador har, som det sa fint heter, gatt till val idag. tyckte mej uppfatta att det kommer att bli halligang ikvall, sondag till trots, p.g.a. att det tva dygn langa alkoholforbudet (pa restauranger och likn.) nu har havts. alltid sa tydligen, nar det ar val, att det intrader nat slags alkoholfobud pa utestallen tva dar innan. antar att det ar for att folk ska vara nyktra pa valdagen..?

det ar SA varmt och fuktigt har (tycker jag iaf), star inte riktigt ut... tror nog jag foredrar bergen framfor kusten. mulet ar det har ocksa, sa det kanns lite trist. ¨soligt vader-perioden¨ har inte riktigt borjat an, sa de flesta dagar ar mulna.

hursom - imorronbitti kl 05 aker jag langre soderut, till ecuadors storsta stad guayaquil. quito ar alltsa huvudstaden, men g. den storsta staden. efter det antagligen till cuenca som ska vara den vackraste staden. efter det annu langre soderut, mot peru.

som sagt, allt bara bra! TROR jag aterkommer imorron, mojligtvis efter att ni gatt och lagt er.

5 kommentarer:

Peter Madison sa...

Jag är vaken....03.21....svensk tid. Nu ska jag sova! Gonatt! :)

Sara sa...

Började just undra vart du tagit vägen! Kul att höra om Montanita, Puerto Lopez och Guayaquil, jag kom aldrig dit själv så jag ser fram emot att se bilder därifrån!

Anonym sa...

Skönt att höra att Du lever. Ping är nu tillrätta igen. Han går ut å in som en klocka å har ffa blivit Eriks kelgris. Får sova i hans säng på nätterna å ligga i hans knä på kvällarna framför TV:n.
Intressant att höra om de olika ställena Du besöker bara synd att man inte varit där. Väntar på vidare berättelser.
Kram ma

Anonym sa...

Hej! Kollar in här varje dag och följer dig runt jorden.
/Madeleine

Sara sa...

pm: ja, det kanske eventuellt mojligtvis var just dej jag hade i atanke.

s: ja, du ska fa bilder! fler an dom jag fixar hit idag.

m: trodde inte att ping var sa fortjust i karlar, men dar ser man... kanns SAAA bra!

mk: det kanns tryggt. :)