07 augusti 2007

santa martha!

-98
har varit ute i skogen utan internet några dar, träffat pingvinen (katten alltså) för sista gången... dom (syster+pojkvän) ska åka och avliva honom nu medan jag är i abisko. hinner inte själv, men framförallt skulle jag inte klara av det. har aldrig älskat en katt så mycket liksom.
fy fan. (tack för erbjudandet, leaves, förresten, men jag har bestämt mig. bäst för honom. vill inte utsätta honom för fler flyttar nu m.m.)

däremot, ett glädjande besked!
har fått svar från santa martha! volontärstället i ecuador alltså.
jag är välkommen dit 10 sept. till 9 okt!!! så nu är det BESTÄMT! känns jääättebra, det är ju faktiskt verkligen vad jag vill.
detta innebär att en månad och två veckor av resan är inbokade nu. skönt att veta.
tolv dar i quito (secret garden) med spanskundervisning, och sen santa martha.
blir nog bra!

just nu sitter jag vid lånad dator och har beställt polarisationsfilter och dygnet-runt-linser. kom ju på att jag måste göra det nu innan abisko om jag ska hinna få grejerna innan jag åker på riktigt.
till abisko åker vi ikväll vid halv nio. tåg till gävle, byte till nattåg, sen byte i boden till vanligt tåg och slutligen framme vid abisko fjällstation imorron typ mitt på dan skulle jag tro.
sen följer nästan två veckor av internetlöshet och sålunda ingen uppdatering här. det dumma är att jag inte kan kolla mejl. vet aldrig om man får nåt viktigt som har med resan att göra ju. liiiite dumt att göra sig oanträffbar nu i "slutskedet".

tack till alla som skriver kommentarer förresten! eller, ni få som skriver rättare sagt :)

3 kommentarer:

AGL sa...

Hoppas Abisko blir kul.
Ledsen över Ping, men hoppas han får det bra där han hamnar (förhoppningsvis finns det en katthimmel).

Lite låg idag själv pga att det är min pappas dödsdag (åtta år sen). Har tröstshoppat lite, sen sovit och snart kommer H hem. Vi kollade på lägenhet igår men den var inget att ha (för liten och för dyr). Ska kolla på en annan på torsdag...men lätt är det inte. Det är verkligen DYRT här, fy faan alltså! Men men, vi hittar väl nåt till slut hoppas jag.

Sara sa...

n�nting l�r ni v�l hitta, men dyrt som satan blir det nog...
sitter och sista minuten-surfar p� jobbet, �ker alldeles strax. stressad!

Laanna sa...

Åh hm...vad är det där för volontärställe? Har de nån hemsida?