03 april 2008

langs floden


promenerade en bra bit langs med floden igar eftermiddag.

alla korsbarstraden blommade och det mesta av graset hade blivit gront, och det var en massa manniskor ute.
manga satt pa bankar och at picknick, pussades, satt lutade over sina mobiler...
manniskor gick omkring med bade mobiler och kameror och knappte cherry blossom-kort, pensionarer spelade boule och nan sorts minivariant av tennis (dubbel - ett pensionarspar mot ett annat), gjorde tai chi, spelade trumpet, var ute med sina hundar, joggade, cyklade, satt med staffli och malade, spelade munspel, bara satt i graset. tre killar satt och spelade djembe sa det hordes hur langt som helst.
och sakert hundra andra saker. gjorde folk.

sjalv at jag en morot.
av en slump var det bara tva centimeter morot kvar da jag traffade ett par japaner som var ute med sina kaniner. en var los pa marken (utan att springa ivag) och en holl dom i famnen. jag fragade pa teckensprak om jag fick ge moroten till kaninerna, och det gick alldeles utmarkt. den forsta var mattligt intresserad medan den andra blev helt galen och bara vrakte i sig.

sammanlagt gick jag nog minst 1,5 mil igar. detta resulterade i att jag idag knappt kan rora mej, dels p.g.a. stelhet, dels p.g.a. varldens blasa pa ena lilltan. hade compeed (skavsarsplaster) pa, men det rackte inte riktigt uppenbarligen.
fran att tempel jag besokte fortsatte jag pa en liten vag som blev mindre och mindre och fortsatte in i skogen och det blev farre och farre hus tills dom tog slut och det enda som aterstod var en konstig fabrik ute i skogen. kandes som twin peaks, typ...
ja, iaf, om man raknar med allt gaende sa nog blev det nog som sagt 15 km minst.

sitter vid datorn bredvis receptionen. hon som ager stallet sitter vid sin mac och lyssnar pa webbradio - en hawaiiansk kanal... en massa hulahulamusik med ukelele... jorasaatt. hon ar lite annorlunda, hon, agarinnan. gar runt i lila strumpbyxor och varldens hogklackade grona latexskor och... ja, lyssnar pa hulahula... (och annat ocksa, tex nirvana.)
det ar iaf ett bra stalle hursomhelst.

nu vill jag UT!!! det ar soligt faktiskt (har vart daligt med det) men den dar tan gar sa ont... ska nog hyra cykel, for jag VILL ut, som sagt.
jaha, det har blev ju inte sa spannande... sorry. lite bilder har ni fatt iaf!

Inga kommentarer: