17 mars 2008

tina

favoritbild i repris:


jag saknar tina! (hon "fran" paskon.)
fick mejl igar och hon ar sa himla trevlig och rolig och snall och en massa. och sa tycker hon att JAG ar sa rolig. (???)
tror nog att hon ar min basta van pa resan, s.a.s. (ok, forutom v., fast det kanns annorlunda.)
citat fran hennes mejl: "You are such a dork -I love you." jag har fortfarande inte listat ut vad DORK betyder - det ligger langre bort an vad min engelska vokabular stracker sig. egentligen vet jag inte alls om det ar snallt eller inte :) fast i love you ar snallt iaf.
jag saknar nar vi satt och kvallspratade utanfor talten medan solen gick ner, och nar vi satt i lavastens-poolerna nedanfor campingen och varldens storsta vag plotsligt kom "farande". och julaftonsmiddagen (med tim) och shoppingen dessforinnan - halsband och moaier pa marknaden. och hennes bad sista dan da hon var fast besluten att hitta en stor havsskoldpadda (det fanns ofta en massa sana i vattnet alldeles vid stranden) vilket tog san tid att vi fick panikpacka talt och alltihop nar vi kom tillbaks till campingen for att inte missa planet till santiago.

jaja. det var da det, pa den gamla goda sydamerikatiden.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
En liten hälsning från ett snötäckt Sverige. Våren var här ett tag men vände om ganska snabbt. Skönt att höra att Du mår lite bättre, om Du nu gör det? Visst är Du väl kvar i Bankok? Jag blir lite osäker med tanke på platsens namn, har inte hört det förut.
Beträffande Ping så är han som en liten kattunge stundtals.Han kutar upp å ner i trappan,leker med små smulor på golvet, busar med de andra katterna å ligger på rygg mitt på köksgolvet. Kajsa är han minsann inte det minsta rädd för,han bara nosar på henne när hon kommer. På kvällarna lägger han rabarber på Eriks å mitt knä så inte misstrivs den lille kissen inte.
Ja, nu får Du ha det så bra Vi hörs.
Puss å kram ma

Sara sa...

Dork = tönt. Kan användas både i positiv och negativ bemärkelse... Brukar oftast användas om någon som är udda eller speciell på ett underhållande och charmigt sätt. I det här fallet är det uppenbart att det var positivt menat, så ta åt dig :)

Sara sa...

m: skont att hora att han har blivit ung pa nytt och inte ar radd ens for kajsa... blir lika forundrad varje gang over att lasa dylika saker. leker t.o.m. med SMULOR..?
hoppas allt annat ar okej! kram.

s: jamen dasa... tankte val att det var nat sant!