12 mars 2008

onsdag? ingen koll.

det känns något bättre idag. inte sämre iaf.
kan tänka något klarare.
av alla kombinationer/möjligheter ang. flyg så känns det just nu som att jag skulle kunna tänka mej skita i japan och ändra om så jag flyger direkt bkk-beijing. denna tanke känns ganska okej faktiskt.
...för vad skulle bli bättre av att jag åkte hem när det är där det jobbiga finns?
gud vad FEL det känns- man längtar hem samtidigt som det där bara skulle kännas värre..?

(japansvängen skulle innebära köp av "extern flygbiljett" till macau (enda överkomliga rutten prismässigt sett), leta på en båt macau-hk, hitta boende i hk, ta mej till flygplatsen i hk för mitt ordinarie flyg till osaka, ta mej från flygplatsen i osaka och hitta boende o.s.v.
en massa jobbiga etapper.
om jag kapar bort alltihop fr.o.m. macau t.o.m. tokyo så känns det lättare.
bkk-beijing alltså.)

VILL INTE "kasta bort" ALLT det som återstår av biljetten!!!
inte för att det skulle kännas som ett misslyckande, som sagt, men... jag vill inte!
gårdagen var fruktansvärd - depressionsaktig - och totalt utan möjligheter, men idag kan jag iaf leka med tanken bkk-beijing.
får ta det lugnt ytterligare några dar och känna efter, det är det enda sättet. går inte att skynda på processen att komma fram till nåt beslut som känns bra. dom bra besluten växer fram i sin egen takt har jag erfarit flera ggr under resans gång. bara att vänta.

ska försöka äta nåt, men det är inte så mycket som känns lockande.thai-aktig mat kan jag inte tänka på utan att må illa. kanske nån soppa möjligtvis. och glass. fast jag måste skärpa till mej när det gäller sånt där, glass och kakor och sånt. måste. jag har då inte gått ner i vikt kan jag ju säga. inte för jag har ställt mej på en våg, men det känns ju ändå. också en sak att må dåligt åt (tänker på det ofta, och i synnerhet när allt annat är pissigt).

tack för förslag på städer.
norrköping har jag också hört ska vara trevligt. kanske skulle åka dit och reka lite...
ystad och dom andra skånska ställena är alla trevliga också, men jag skulle nog ha ytterst svårt att känna mej "hemma" i skåne. fast ystad har jag ju funderat över förut. (eller kiruna. nåt extremt!) vet ju inte förrän jag testat. men det ligger så fruktansvärt långt bort!
ang. östersund har jag väl delade känslor vilket väl är ganska allmänt känt. dock :1. är jag inte arg längre och 2. ligger ösd, i mina ögon, perfekt till rent geografiskt.
umeå känns bara platt och trist.
uppsala, allas favorit, har jag ingen som helst lust att bo i. bodde ju där en termin när jag pluggade spanska (-94) och det var väl okej, men... känner inte för den stan.
(kan ibland känna LITE för det här med att läsa till veterinär och då har jag isf inget val, men det kommer knappast att bli aktuellt när jag först skulle behöva ta mej igenom kemi b, och när regeringen nu tar bort dom här +0,5 poängen man får lägga till högskoleprovet. 1,9 kan väl räcka, men antagligen behöver man både 2,0 samt tur för att komma in.)
jaja. så är det med det.
jag blir val kvar i falun.

6 kommentarer:

Anonym sa...

falun ja.. har slängt iväg en AT-ansökan dit. vi får se.

Anonym sa...

Ja Falun är nog trevligast ändå ;) ... vad gäller Östersund är ju stan trevlig, men glöm inte att det tar en evighet att ta sig någonstans, det ligger ju bokstavligen mitt i ingenting...

Fast Holms tycker du ska flytta till Norrköping och köra spårvagn ... hälsar vi från konferens i Smedjebacken.

Sara sa...

mia: ja flytta hem ett tag. det later ba. du kan fa aka gratis buss med mej och det ar val ett skal gott som nagot? fast du ar val hurtig och gar eller cyklar forstas... :)
namen, det vore trevligt om du kom tillbaks ett tag!

pnh: vad ar det for slags busstrafik i osd resp. norrk.? vad ar det for korningar? stad/landsort? bolag?

Anonym sa...

Noterar förorättat att Hofors inte kom med i din sammanställning av orter, hrmpf. Men jag röstade ju på Falun också, så slår du dig ner där igen kan jag var nöjd.
Skönt att det verkar åtminstone LITE uppåt igen. Och jädrar vilken tur du måste haft med passet!

Sara sa...

cicki: (ah vad det kanns skammigt att kalla dej sa sa har offentligt... men det ar val bara andra sprakpoliser som ev. har nat att invanda, och hur manga sana laser har och reflekterar over att c foljt av mjuk vokal, t.ex. i, uttalas som "s"?)
hofors... ja, det ska vara narheten till Paradiset da... (ikea). och lilla lortis. och att fa rumla runt med hundarna ibland.
i ovrigt... x-trafik i gavle ar dessutom inte kant for att vara medarbetarvanligt...
sa jag vet inte, jag... :)

M sa...

alltså ystad ser ju otroligt trevligt ut på bild i alla fall, har ännu inite lyckats ta mig dit..

Å så bor ju Kuuurt Wallander där [sagt på fiinaste ystad mål.]