13 mars 2008

hotellbyte

just det. ska flytta idag, till ett mer centralt stalle (=narmare khao san road, backpackergettot nr 1, egentligen ett hemskt stalle). vill ha mer folk omkring mej, och ett rum med fonster och helst tv ocksa. har fanimej inte kollat pa tv sen teemu och jag slukade dokusapor i santiago. ah vad jag saknar "the girls at playboy mansion", "dr 90210" och "sunset tan"... nu ar det inte sa att jag saknar tv rent generellt, klarar mej utmarkt utan, aven hemma (fast jag vill garna kolla pa "rapport", "aktuellt" och "agenda" (trakprogrammen alltsa...)).
okej, jag kan aven titta pa skit som "bonde soker fru", "top model" och "idol"... men da jamnar det val kanske ut sig..?
hursomhelst.

jag har lyckats sopa det storsta "problemet" under mattan i viss man, vilket gor att det kanns lite battre. (jamfort med i forrgar kanns det mycket battre.) visst, det jobbiga finns kvar, men jag kan tills vidare koppla bort det sapass mycket att jag har det under kontroll. forsoker se det i ett globalt perspektiv, for att uttrycka mej fint. vad ar val /problemet / i det stora hela liksom? och om man raknar in hela universum sa ar det ju rimligtvis en skitsak?
man far val forsoka lura sig sjalv helt enkelt...

ang. meditation har jag skickat ivag en ansokan till en likadan 10-dagarskurs fast pa ett annat stalle. ar ju sent ute nu eftersom den startar 19 mars men jag testar iaf. om det ar fullt aven pa det stallet far jag val helt enkelt skita i det. skulle anda vara intressant eftersom jag redan har en liten koll pa en del metoder sen allt depressionsprat (dialektisk beteendeterapi) som involverade vissa buddhistiska tankar (t.ex. nat som kallas "mindfulness", oversatt med "medveten narvaro").

tack j. for forslag pa antivirusprogram (aven om jag inte har nan uppkoppling... eller kan jag spara ner nat installationsprogram pa det infekterade usb-minnet? eller om jag koper ett nytt..? eller maste sjalva datorn vara ansluten till natet? ah jag kan ingenting :( )

maste checka ut nu. hoppashoppashoppas det finns rum pa det andra stallet jag sett ut. gick inte att boka i forvag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det var en tant som bodde i Rimsbo som hade ett eget taxibolag, kanske vore något. Ang mindfulness så har jag just avslutat en åtta veckors kurs. Har varit väldigt värdefullt och verkligen gjort skillnad i känslan av stress.

Sara sa...

jaha, sa ni haller ocksa pa med sant dar...
ja, skulle valdigt garna komma med pa det dar meditationsgrejset. vet inte hur just DET ar upplagt, men... nat at det hallet antar jag.

Anonym sa...

namaste, det går bra att ladda ner till ett usb-minne å sen installera det på din egen dator, vet inte vad du kan tänkas ha för virus på usb-minnet men om du bara kopierar över filen till din dator och kör den där så TROR jag inte att just den filen blir smittad... filen är inte så stor, ca 7-8 mb... stå på dej, du är starkare än du vet om! nattinatti

Sara sa...

j: namaste pa dej sjalv... ok, jag far testa lite antar jag. vad som atminstone hander i min dator ar att, t.ex. i en mapp som heter "bilder" - om man oppnar den sa har det automatiskt skapats en till mapp med samma namn (i detta fall "bilder" alltsa).
lite har och dar dyker det ocksa upp en explorerikon med namnet "about brontok.a" (som jag inte klickar pa)
vore ju INTE kul om datorn helt sonika inte startade en vacker dag... alla bilder borta..?
tack for hjalp iaf!