18 januari 2008

singapore

forsta dan har, har inte sett mycket an men det kanns helt klart positivt!
bara den lilla biten fran hostelet och hit har jag sett tempel och en massa kinesiskt "grejs". valdigt "frammande-kulturellt" (vad nu det ar for ord).
ska akta mej for att smuggla droger for da blir jag hangd, och jag ska inte kasta fimpar pa gatan for da blir det ung. 2500 kr i boter.
vad jag daremot SKA gora vet jag inte an :)
kanns som alltid lite laskigt med en ny stad. och nytt LAND for den delen. drar mej lite for att ga ut liksom. internetcafeerna kanns ganska "ofarliga" iaf!
tror jag ska ga och leta pa nat indiskt att ata - foretradelsevis palak paneer (spenatgrejs med paneer-ost (det var val en bra beskrivning..?))

den enda bild jag har for tillfallet ar en pa mina nya skor. var dom enda som bade var skona och inte alltfor extremt fula. (dom flesta ar ju sadar high-tec och huuur fula som helst!)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du inte har tuggemi med dig för det får man inte ha :P

Anonym sa...

Oj singapore redan! Hoppas du trivs, det gjorde vi fast det var ovant med sån "storstad" Hur tar du dig därifrån? Tågresan till Kuala Lumpur är fin, men jvstn ligger väldigt avsides, den är tydligen ägd av Malaysia så Singapore vill helst bli av med den...

Anonym sa...

Skönt att se, att du är bra rustad för mer sightseeing till fots.

Sara sa...

e: jag har inget tuggummi med mej, inga cigaretter och jag tanker inte spotta pa gatan eller smuggla droger...

n: jag trivs!!! gar fanimej inte att jmf med trakiga nz.

dr: ja, nu ar jag rustad, som sagt. fast jag har gatt i flipflops nu tva dar. varmt som satan.