05 januari 2008

till och fran arthur's pass = lite upprepning fast med bilder :)

pa vag till arthur's pass fran christchurch


sheeeep...

ett stalle jag inte minns vad det hette... dom hade tydligen spelat in vissa scener till "haxan och lejonet" dar bl.a. (och sagan om ringen..?)



lämnade arthur´s pass nån gång vid lunchtid den 30:e. körde väl några km men såg då en skylt om en 'track' alldeles vid vägen. tvärnitade, parkerade och vandrade runt lite i drygt en timme. himla vackert.

det är ju helt klart TRÄD jag är mest fascinerad av. det finns så mycket vackra träd överallt, både här och i sydamerika. det som är extra "intressant" här är ju alla dessa träd-ormbunkar, tree ferns. det är ju inga små buskar direkt, utan ibland enorma träd. kan väl likna dom vid stora, stora palmer. känns väldigt exotiskt för en svensk...

iaf, där jag parkerat fanns supervackra träd och forsar med kristallklart vatten.



klart vatten, ja...

på nåt sätt kändes naturen lite japansk/koreansk, så jag kom att tänka på nordkorea och kände att jag verkligen ser fram emot att åka dit! hoppas bara att pengarna räcker... med vistelser i såna här dyra länder som nz och australien, så... men i värsta fall får jag väl låna pengar. det är det värsta jag vet, men jag måste ju bara åka till nk när jag nu kommer att vara nästgårds (=beijing/peking).

Inga kommentarer: