19 november 2007

lluvia, fragilidad y un poco enferma...

ar i puno vid titicacas strand. kom hit idag pa eftermiddan, hittade ett hostal, gick till en veg. rest. for att kolla pa fotbollsmatchen peru - brasilien (1-1) och ar nu har pa internetstallet.

det regnar ute. och askar. kanns inte sadar valdigt lockande att aka ut till nan o faktiskt. regnperioden har borjat och det regnar varje dag, alltsa inte hela tiden, men minst en gang om dan.
nar man tanker titicaca, ser man ju framfor sig en klarbla himmel med soool...
jag vet inte hur jag ska gora. stannar har i puno imorron ocksa, och en natt till. maste fundera lite, plus att jag ska ringa till v. innan jag byter land.

kopte nytt usb-minne.
1 Gb istf 4Gb men det kanske racker. har laddat ner ett par "portable apps" till minnet och kan alltsa nu redigera lite bilder hemma pa kammaren.
(portable application=portabelt program helt enkelt... t.ex. gimp som ar ett photoshopsubstitut (hann aldrig installera ps innan jag akte, darav denna usb-besatthet... kor i usb-minnet och vips har du t.ex. gimp i den dator du for tillfallet sitter vid, myyycket smidigt!))

jag mar okej.
ja, fysiskt ar det lite samre an okej - en forkylning har just brutit ut.
psykiskt gar det val bra, fast det ar val iofs ocksa lite samre an okej. lite ensamt. kanner mej lite... "bracklig" pa nat vis. (skulle ocksa kunna uttrycka det sa att jag onskar att v. vore har :))
ingen fara dock. jag reder mej. det blir battre. det ar langt ifran DALIGT.
(jag later verkligen som e!)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Sköt om dig i främmande land, med tanke på förkylningen och allt annat - sov och vila mycket!

Anonym sa...

Hoppas det blir bättre, både fysiskt och psykiskt. Du är iaf "starkare" än de flesta jag känner om du förstår vad jag menar!

Anonym sa...

Hej vännen!

Livet är brokigt lärde jag mig här om dagen. Ditt speciellt, för du är så modig och åker runt och letar upp nya brokigheter. Ledsen att du inte får ta V med dig på restan av resan. Men frammåt kanske någon ny trevlig människa korsar din väg. Du är så duktig på att ta upp nya kontakter. Jag ska skicka dig några bilder på mörkt, tråkigt, roligt och brokigt här hemmifrån, dock inte på Ping.

Din R

Sara sa...

tack allihop! ni ar sa snalla! :)

Anonym sa...

Jobbigt att känna sig ensam såklart men glöm inte att vi alla följer dig på resan här hemmifrån. Jag tycker du har klarat dig länge ändå innan du gett uttryck för denna känsla. Du gör det verkligen jättebra. Du om någon vet ju att känslorna är som en berg o dalbana. Upp o ner o upp o ner....
Ska på barndop på lördag i Viby kyrka. Magdas barn Philip o Maja döps. Vi hälsar förståss från dig.
Kram ma o King som ligger bredvid mig o snarkar.

Anonym sa...

Ska skicka bilder som piggar upp! Tyvärr får det vänta lite eftersom jag är mitt uppe i värsta tentapluggandet. Jag tappade också all lust och hopp igår men har tagit mig upp en aning. Snart har vi ju faktiskt klarat den här "terminen" du och jag. kram