20 november 2007

la paz con ormeño a las siete



har ni sett nat sotare???


ja, imorron kl 07 aker jag direktbuss till la paz.
resan tar 5 timmar och jag har tydligen biljett till en "imperial class"-buss. fanns inget billigare tyvarr (ja, den har allra dyraste kostade ung. 85 spann, sa det var ju overkomligt... :)).
denna buss har, kan jag tanka mej om jag jmf med andra bussar, jatte-fallbara saten med valdigt skona fotstod, och sa far man lite mat och dryck serverat. filtar finns ocksa att tillga. det finns verkligen lyxiga bussar har (bara man betalar), inga gamla swebus express! (naturligtvis FINNS det aven sana bussar man forestaller sig ska finnas har)

bestamde mej for att inte aka till nan mer titicaca-o (vilket jag val tankt innan). det regnar sa inihelvete varenda eftermiddag/kvall sa det kanns inte sa kul.
titicaca vill man ju ska vara som man forestaller sig den i fantasin... klarblatt vatten, sol, bla himmel...

imorse akte jag iaf ut till dom har flytande oarna, uros. dom ar byggda av vass och det bor folk pa dom. guuuuud vad turistigt det var, men det visste jag redan innan. o-borna sjong sanger pa sitt sprak (med text om att dom aldrig skulle glomma oss... jorasaatt...)
en massa amerikaner var med och turistade sig extra mycket, och det var bara... hemskt! kande mej sa otroligt DUM och skamdes!
...men vantat, som sagt.
tankte att NAT maste jag val gora om jag nu inte ska aka till nat mer titicacastalle. nu har jag iaf varit ute pa sjon! ytan ligger pa 3800-nanting m.o.h.

ikvall kl tio ska jag ringa till v.
har ett peruanskt kontantkort med typ 35 min (minst) taltid pa, men tror inte vi pratar sa lange. maste iaf ringa nu innan jag lamnar peru for sen funkar inte kortet!

nasta rapport fran la paz, bolivia da!

3 kommentarer:

Peter Madison sa...

Ständigt denna V ! ;)
Ser fram emot lite rapporter om atacamaoöknen och stjärnskådning!!

Ha de gott!

Sara sa...

Ha ha, vad är det där för fåglar? De ser ut som om de hör hemma i ett bo någonstans, inte mitt bland folk på en vassö... men söta är de!

Anonym sa...

"Imperial class" Måste vara guldklädda säten precis som Swebuss säten eller?
Ha det.