21 november 2007

cañón de colca

altiplano, pa vag fran arequipa till colca


vi stannade da och da for att titta pa en speciell klippa eller terrassodlingar eller likn., och vid varje stopp stod det tanter och salde saker.

morronen efter overnattningen i chivay, en liten by (det var en tvadagarstripp)



inte lamor utan ett annat lamabeslaktat djur, eh... minns inte namnet. pinsamt, for jag har hort det hundra ggr ungefar.
min grupp vid forsaljande pojke.


australiensisk tjej som berattade att det behova kvinnliga maskinforare vid gruvorna i sydvastra australien. bra betalt, och dom vill ha just kvinnor eftersom det reducerar antalet incidenter... :)
later lite intressant. jobbet alltsa, det andra visste vi ju redan.

ett par fran schweiz som rekommenderade syrien som semesterland... dom hade rest dit tre ggr och var nastan lyriska (el syriska, kanske...). kanske ska kollas upp?.
colca canyon

min favoritbild!

vackra moln men annu inga kondorer...

...men sa efter ett tag...

tyvarr hade den ingen lust att komma narmare :(

nastan tillbaka i arequipa, dag 2.

6 kommentarer:

Peter Madison sa...

fniss...nu var du ju lite rolig ju...haha...det var som fan!! :) (det där med syrien alltså...)

Sara sa...

p: rolig..? for det har med syrien? alltsa, bade dom och jag ar/var allvarliga! dom alskar syrien och jag vill undersoka lite. som att ostersund skulle vara battre!?

Peter Madison sa...

asså...var ju inte så jag meeena jueee. Det var ju mer lyriska/syriska....knäppo!

Jag skulle vilja åka till Jordanien och till staden Petra, det verkar häftigt!

Anonym sa...

Ja, kaktusbilden var verkligen fantastisk!

Sara sa...

m: tack... vet inte varfor jag gillar den sa mycket...

Sara sa...

Det ser ut att vara alpacor på bilden... kan det stämma? De är liksom aningen mindre, rundare och mer lamm-liknande än llamor :) Coolt att ni fick se kondorer, de är verkligen grymma djur!