19 oktober 2007

trujillo, ítalo y imágenes horrorosas

jo.
jag traffade ju en myyycket trevlig person i trujillo - ítalo, eller, han hittade mej.
borjade prata med mej pa gatan, bara sadar, och jag kande val "ah, vad drygt...". han borjade med att saga att han var intresserad av att "utbyta sprak", alltsa trana sin engelska.
jag sa att jag bara skulle stanna i trujillo nagra timmar till, att det var inte intressant. var pa vag att raskt avsluta hela konversationen, men tankte att jag kan val vara lite trevlig /for en gangs skull :)/ sa vi fortsatte prata... och fortsatte prata... och fortsatte prata...

satte oss vid stranden och han borjade trolla for mej. han var skitduktig och jag blev verkligen imponerad! t.ex. sa fick jag klippa av ett snore med en sax - ett vanligt snore som jag fatt dra hart i, och en vanlig sax.
jag klippte av snoret, han knot ihop andarna, stoppade knuten i munnen, och snoret kom ut helt.
helt javla otroligt..!

efter typ femton trick (ganska avancerade) fortsatte vi prata och han var verkligen en valdigt annorlunda manniska, i mycket positiv bemarkelse. lite lik e. pa nat vis (till sattet alltsa).
det blev morkt dar pa stranden och till slut borjade jag bli orolig for hur mycket klockan var - hade kopt bussbiljett till kl 20,30. nar jag kollade sa var det verkligen dags att bege sig till terminalen, sa vi akte dit tillsammans. (gud vad med en massa karlar jag har som vinkar av mej... :))
innan vi gick darifran hann det forresten komma en polis och kolla oss. ítalo hade en massa trollerigrejer i en liten vaska, och det sag val ut som han satt och salde droger till mej antar jag - varfor vi nu skulle ha bedrivit droghandel sadar oppet..? polisen kollade í:s id-kort och fragade en massa, var han bodde och vad han jobbade med m.m. det tog ett bra tag att overtyga honom, polisen, om att det inte var droger... jag intygade att han hade trollat for mej, och till slut, sa...

í. fragade om jag inte kunde stanna i trujillo nagra dar till (inte alls pa nat annat satt an vanskapligt!!!) och det hade faktiskt varit trevligt om jag inte hade brattom soderut, till huaráz.
ska mejla honom nu pa tal om detta!

ítalo





...och sa nagra vidriga bilder fran mercadon...
ja, ni vet val vid det har laget att dom ater marsvin har... fy faaaan!



5 kommentarer:

Sara sa...

Vilken underbar spontan dag, att hitta en söt trollkarl att spendera några timmar på stranden med!

Jag gillar bilden på gatan med det snötäckta berget i bakgrunden... sådana bilder får det att knipa lite i magen och får mig att önska att jag var där, men slitna vandringskängor, ullmössa, kamera och ryggsäck. Good times, good times...

Sara sa...

Förresten, vet du vad som är allra äckligast med de döda hönorna? Det är att deras fötter ser precis ut som små barn-händer med rynkiga fingrar och naglar. Speciellt när de säljs avhuggna och ligger i en hög, då ser det verkligen ut som människohänder i miniatyr. Huuu.

Sara sa...

har inte inspekterat fotterna narmare, men nar jag tanker efter har du nog helt ratt!
men marsvinen... fy faaan. helt "ur-runna! och vita...

Sara sa...

Marsvin har jag faktiskt aldrig sett någonstans, inte ens i Kina. Där är hönsfötterna mest populära, helst på grillspett. Jag fattar inte riktigt att de orkar bry lägga energi på att döda, flå och förbereda marsvinen, allt för bara några tuggor. Det är ju knappt något kött på dem.

Sara sa...

precis! och en kanin av ungefar samma storlek lag bredvid, lika fladd och urrunnen den...
na, mycket jobb for ingenting, ja!