24 oktober 2007

plaza de armas


det ar ett valdigt trivsamt torg (aven om det inte syns pa just denna bild kanske...) omgardat av restauranger/cafeer med balkonger ut/in mot torget.

ha! en lite kul grej... igar var vi pa "min" restaurang dar jag varit fyra ggr forut. det jobbar en servitor dar som jag pratat lite med och han har typ klappat mej pa axeln och sa varenda gang. sa igar var jag dar med víctor, och nar han forst sag mej sken han upp, men sen nar han sag att jag hade sallskap sa blev han nog lite dyster, for det var en servitris som fick ta hand om bestallningarna, vilket aldrig hant forut :)
stackarn... men vi hade kul at det iaf och v. tyckte jag skulle ga dit idag igen och se hur han betedde sig nar jag aterigen var utan sallskap...

har mejlat den svenska resebyran "koreakonsult" ang. besok i nordkorea i juni nasta ar. skulle passa bast med den resa som ar typ forsta veckan i juni (maste isf andra flygdatum fran beijing, men det ar val latt gjort). dom skrev att det inte var nagra problem med att fixa visum pa plats i beijing.
kanske jag kommer dit till slut...
hade en lang, spansk utlaggning om kim jong-il och kim il-sung m.m. for v. igar och han tyckte jag var lite fanatisk... :) naha?

5 kommentarer:

Peter Madison sa...

hehe...ser fram mot besöket i ditt favoritland Nordkorea!!! Vem vet...du kanske blir kvar där...;)

Sara sa...

p: ja, det ar ju MYCKET mojligt att jag blir kvar. tank att fa leva pa barkbrod, bara det!
MASTE bara ga att bli medborgare, kosta vad det kosta vill!

Laanna sa...

Hur går det med spanskan nu då? Funkar det bra?

Sara sa...

a: spanskan funkar FANTASTISKT bra!!! iaf oftast.
vissa dagar funkar det helt enkelt bara mindre bra, speciellt om jag inte haft tillfalle att prata med nan pa ett par dagar.
med v. ar det inga problem, han fattar vad jag menar nar jag viftar lite med handerna som komplement till det verbala. :)
jo, som sagt, funkar OTROLIGT bra!!!

Anonym sa...

Politisk asyl, I Nordkorea. Ingen dum tanke, faktiskt.